Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2007

Εβδομάδα ενάντια στο Τείχος Απαρτχάιντ: 9 – 16 Νοεμβρίου 2007

Πέμπτη Εβδομάδα ενάντια στο Τείχος Απαρτχάιντ:

9 – 16 Νοεμβρίου 2007

1947 -2007:

Ο Αγώνας Μας Συνεχίζεται, Η Απελευθέρωσή Μας Θα έρθει

Η Πέμπτη Εβδομάδα ενάντια στο Τείχος Απαρτχάιντ – που συγκαλείται από την Παλαιστινιακή Καμπάνια Λαϊκής Βάσης Ενάντια στο Τείχος του Απαρτχάιντ- σηματοδοτεί τα 60 χρόνια του διωγμού μας και του αγώνα μας για απελευθέρωση.

Καλούμε τον κόσμο να αναλάβει δράση από τις 9 έως τις 16 Νοεμβρίου για να γνωστοποιηθεί η παγκόσμια σιωπή και συνέργεια στην κατοχή της γης μας και στην εθνοκάθαρση του λαού μας και να συμμετάσχει στο κίνημα για μποϊκοτάζ, απόσυρση επενδύσεων και κυρώσεις.

1947: Στις 29 Νοεμβρίου, ενάντια στην ίδια την αρχή της αυτοδιάθεσης, ο ΟΗΕ κατέφυγε στο σχέδιο του διαμελισμού της Παλαιστίνης με το ψήφισμα 181 των Ηνωμένων Εθνών. Αυτό άνοιξε το δρόμο για την Nakba (καταστροφή) μας που οδήγησε στην καταστροφή περισσότερων από 500 Παλαιστινιακών χωριών και τη μετατροπή της πλειονότητας του Παλαιστινιακού λαού σε πρόσφυγες.

Αυτό άνοιξε την οδό για τον διαρκή διωγμό και τις συστηματικές διακρίσεις εις βάρος του λαού μας και τον ατέρμονο εποικισμό των εδαφών μας. Το Ισραηλινό Απαρτχάιντ σήμερα κατέχει τον ολοκληρωτικό έλεγχο της ιστορικής Παλαιστίνης ενώ εμείς είμαστε φυλακισμένοι πίσω από τείχη ύψους οκτώ μέτρων.

2007: Τα σιωνιστικά τείχη – τεμαχίζοντας τη Δυτική Όχθη, εγκλωβίζοντας τη Γάζα και γκετοποιώντας τους Παλαιστινίους εντός της Πράσινης Γραμμής – είναι οι κορωνίδες των Σιωνιστικών σχεδίων για να μας διώξουν από τη γη μας. Στέκονται όρθια ως αποδείξεις της διεθνούς σιωπής και συνέργειας στις ισραηλινές πολιτικές και εγκλήματα. Συνιστούν προειδοποιητικά σημάδια ότι η αντίστασή μας δεν πρέπει να καμφθεί και ότι οι δικές σας ενέργειες είναι περισσότερο αναγκαίες παρά ποτέ.

Ως Παλαιστίνιοι θα κλιμακώσουμε για άλλη μια φορά την αντίσταση κατά την Εβδομάδα ενάντια στο Τείχος του Απαρτχάιντ – 9 ως 16 Νοέμβρη.

Ξέρουμε ότι ο συνεχής μας αγώνας είναι η μοναδική μας ελπίδα.

Ζητάμε από όλους εκείνους που στέκονται στο πλευρό του παλαιστινιακού λαού και του αγώνα μας για δικαιοσύνη, απελευθέρωση και επιστροφή και αντιστέκονται στον εποικισμό, τον πόλεμο και το ρατσισμό να ακούσουν προσεκτικά αυτή την έκκληση και να:

Κινητοποιηθούν και να γνωστοποιήσουν την αντίσταση ενάντια στο Τείχος Απαρτχάιντ και τις πολιτικές του Ισραήλ

Επιλέξτε ένα στόχο για τη δράση σας:

Επικεντρωθείτε στα μέσα ενημέρωσής σας: Ζητήστε τους να πουν την αλήθεια για τα τελευταία 60 χρόνια στην Παλαιστίνη! – ρίξτε μια ματιά στις ενημερώσεις μας για τα απειλούμενα Παλαιστινιακά Χωριά και από τις δύο πλευρές του Τείχους.*

Επικεντρωθείτε στους πολιτικούς σας εκπροσώπους: Ζητήστε τους να υψώσουν το ανάστημά τους για τη δικαιοσύνη στην Παλαιστίνη και ενάντια στα Σιωνιστικά Τείχη – δείτε το υλικό μας σχετικά με την πρόσκληση του ΟΟΣΑ προς το Απαρτχάιντ του Ισραήλ και το Εμπόριο Όπλων με την Κατοχή.*

Επικεντρωθείτε στις επιχειρήσεις που στηρίζουν το Ισραηλινό Απαρτχάιντ – δείτε τις μπροσούρες μας για την εμπλοκή της Veolia και της Agrexco στο Ισραηλινό απαρτχάιντ.*

Πάρτε μέρος στην παγκόσμια κινητοποίηση του 2008 για τον τερματισμό της εν εξελίξει Nakba τώρα!

Συνυπογράψτε την έκκληση δράσης του Διεθνούς Συντονιστικού Δικτύου για την Παλαιστίνη (ICNP) για το Έτος Nakba – Κινητοποίηση στις 15 Μαΐου 2008!

Επικεντρωθείτε στα Ηνωμένα Έθνη: η 29η Νοεμβρίου είναι η Ημέρα των Παλαιστινιακών Δικαιωμάτων! Ξεκινήστε να εφαρμόζετε τα δικαιώματά μας ΤΩΡΑ! – δείτε την έκκληση προς τη Γενική Γραμματεία του ΟΗΕ!*

*Online στο www.stopthewall.org από την 1η Οκτώβρη 2007.

Παλαιστινιακή Καμπάνια Λαϊκής Βάσης Ενάντια στο Τείχος του Απαρτχάιντwww.stopthewall.org

Καμπάνια για το σπάσιμο του αποκλεισμού της Γάζας

Οι ιστοσελίδες του Προγράμματος Ψυχικής Υγείας της Κοινότητας της Γάζας (GCMHP) είναι http://www.gcmhp.org και http://www.gcmhp.net/ και το mail επικοινωνίας για την καμπάνια: heba@gcmhp.net

Καμπάνια για το σπάσιμο του αποκλεισμού της Γάζας

Το Πρόγραμμα Ψυχικής Υγείας της Κοινότητας της Γάζας Σκοπεύει να Οργανώσει μια Διεθνή Καμπάνια για να Σπάσει τον Αποκλεισμό της Γάζας

Το Πρόγραμμα Ψυχικής Υγείας της Κοινότητας της Γάζας (GCMHP) ξεκίνησε τις αρχικές προετοιμασίες για την έναρξη μιας διεθνούς εκστρατείας για να σπάσει ο ισραηλινός αποκλεισμός που έχει επιβληθεί στη Γάζα. Το GCMHP βρίσκεται στη διαδικασία διαμόρφωσης μιας εθνικής επιτροπής Οργανώσεων της Κοινωνίας Πολιτών που θα δράσουν ως τοπικές οργανωτικές επιτροπές. Το GCMHP έχει αρχίσει να επικοινωνεί και να συντονίζει τη δράση του με φίλους και ομάδες αλληλεγγύης υπέρ των Παλαιστινιακών δικαιωμάτων στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Η εκστρατεία θα συμπεριλάβει μια σειρά δραστηριοτήτων όπως συνόδους και σεμινάρια με τη συμμετοχή ειδικών τόσο από την περιοχή όσο και από τη διεθνή κοινότητα για να συζητηθούν οι ανθρωπιστικές, υγειονομικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και πολιτικές επιπτώσεις του αποκλεισμού.

Η εκστρατεία θα συμπεριλαμβάνει πολλές δραστηριότητες των μέσων ενημέρωσης, συνεντεύξεις και δελτία τύπου. Το GCMHP θα διοργανώσει επίσης τακτικές επισκέψεις για διαφορετικούς καλεσμένους και ομάδες αλληλεγγύης ώστε να λάβουν από πρώτο χέρι πληροφόρηση για την Παλαιστινιακή πραγματικότητα. Η καμπάνια σχεδιάζεται να διαρκέσει από τον Νοέμβριο του 2007 έως και τον Μάιο του 2008.

Θα εκτιμούσαμε βαθύτατα την αρχική σας ανταπόκριση σ’ αυτήν την πρωτοβουλία. Σας παρακαλούμε στο σημείο αυτό να μας ειδοποιήσετε εάν είστε πρόθυμοι και σε θέση να συμβάλλετε στην καμπάνια:

1- Επισκεπτόμενοι τη Γάζα

2- Δημοσιοποιώντας την καμπάνια

3- Συμμετέχοντας σε δραστηριότητες

4- Υποστηρίζοντάς την οικονομικά

5- Είτε με άλλα μέσα ενασχόλησης

Προσδοκούμε στην ανταπόκρισή σας

Με χαιρετισμούς,

Dr. Eyad El-Sarraj, Πρόεδρος

Πρόγραμμα Ψυχικής Υγείας της Κοινότητας της Γάζας

----------------------------------------------------------

Campaign to break the siege on Gaza

Gaza Community Mental Health Programme is Planning to Organize an International Campaign to Break the Siege on Gaza

Gaza Community Mental Health Programme (GCMHP) started the initial preparations for launching an international campaign to break the Israeli siege imposed on Gaza. GCMHP is in the process of forming a national committee of Civil Society Organizations to act as a local organizing committee. GCMHP has started to contact and coordinate with friends and solidarity groups of Palestinian rights in Europe and the USA. The campaign will include a number of activities such as conferences and workshops with participation of local and international experts to discuss the humanitarian, health, environmental, social, cultural, and political repercussions of the siege.

The campaign will include many media activities, interviews and press releases. GCMHP will also organize regular visits for different visitors and solidarity groups to Gaza to be hosted in Palestinian homes to get first hand information of the Palestinian reality. The campaign is planned to last from November 2007- May 2008.

We would highly appreciate your initial response to this initiative. We ask you at this point to indicate if you are willing and able to contribute to this campaign by:

1- Visiting Gaza

2- Publicizing the campaign

3- Participating in activities

4- Financial support

5- Other means of involvement

Looking forward for your reply

Best regards,

Dr. Eyad El-Sarraj, President

Gaza Community Mental Health Programme

----------------------------------------------------------

برنامج غزة للصحة النفسية يخطط لتنظيم حملة دولية لكسر الحصار عن غزة

بدأ برنامج غزة للصحة النفسية التحضيرات الاولية لاطلاق حملة دولية لكسر الحصار الاسرائيلي المفروض على قطاع غزة. ويخطط البرنامج لتشكيل لجنة وطنية من المؤسسات الاهلية تقوم على تنظيم هذه الحملة بالتعاون مع عدد من الاصدقاء والمتضامنين مع الفلسطينيين من الولايات المتحدة وأوروبا. وستشمل الحملة على عدة نشاطات منها: تنظيم مؤتمرات وورش عمل بحضور شخصيات دولية ومحلية لمناقشة الاثار الاقتصادية والسياسية والصحية والانسانية المترتبة نتيجة الحصار.

كما وستشمل الحملة على العديد من الانشطة واللقاءات الاعلامية والبيانات وتنظيم زيارات منتظمة لمجموعات التضامن مع الشعب الفلسطيني في العالم والتي يتم تخطيط استضافتهم في غزة للاطلاع على الاوضاع الانسانية والمعيشية للفلسطينيين.

اننا نتمنى ان نتلقى افكاركم وردكم الاولي على هذه المبادرة ونتمنى اعلامنا عما يمكن ان تساهموا به في هذه الحملة من حيث:

1- امكانية زيارتكم لغزة.

2- نشر المعلومات والترويج للحملة.

3- المشاركة في بعض النشاطات المزمع اقامتها.

4- المساهمة المالية في تغطية نفقات الحملة.

5- اي مساهمة اخرى.

آملين تلقى ردكم الكريم في أسرع وقت

وتفضلوا بقبول الاحترام

الدكتور/ اياد السراج

رئيس برنامج غزة للصحة النفسية

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2007

Παλαιστίνιοι στο Ιράκ

Χιλιάδες Παλαιστίνιοι πρόσφυγες στο Ιράκ έχουν υποστεί κακομεταχείριση, ενώ πολλοί έχουν απαχθεί, βασανιστεί και δολοφονηθεί σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Διεθνούς Αμνηστίας.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΟΗΕ οι Παλαιστίνιοι στο Ιράκ αριθμούσαν τους 34.000 τον Μάιο του 2006, ενώ σήμερα είναι 15.000, οι περισσότεροι στη Βαγδάτη, αλλά και πολλοί στη Μοσούλη στο βορρά, και στη Μπάσρα στο νότο. Περισσότεροι από 2.100 Παλαιστίνιοι διαμένουν τώρα σε καταυλισμούς στα σύνορα με τη Συρία. Η ΔΑ απεύθυνε επείγουσα έκκληση στη Συρία και την Ιορδανία να επιτρέψουν στους Παλαιστινίους να εισέλθουν στις χώρες τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΑ οι Παλαιστίνιοι γίνονται στόχος επειδή «φέρονται να έχαιραν προνομιακής μεταχείρισης από τη δικτατορία του Σαντάμ Χουσεΐν, που ήταν σουνίτης όπως και οι ίδιοι ή επειδή θεωρείται ότι υποστηρίζουν σουνίτες αντάρτες. Πολλοί Παλαιστίνιοι συνελήφθησαν και κρατήθηκαν από τις ιρακινές δυνάμεις ασφαλείας για τους ίδιους λόγους». Η ΔΑ υποστηρίζει ότι οι Παλαιστίνιοι είναι πιο ευάλωτοι απ’ ότι οι Ιρακινοί σουνίτες και σιίτες επειδή δεν έχουν καμία ένοπλη ομάδα να τους υπερασπίζεται.

Στην ανακοίνωση περιλαμβάνεται και η ανεκδιήγητη διαπίστωση της ΔΑ ότι «μέχρι στιγμής η ιρακινή κυβέρνηση και οι αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις απέτυχαν να παράσχουν ασφάλεια» στους Παλαιστινίους και ακολουθεί και έκκληση προς ΗΠΑ και Βρετανία να τους βοηθήσουν.

Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2007 ο συντονιστής του Δικτύου Πολιτών Αρωγής των Παλαιστινίων στο Ιράκ, Mahmoud Aljamali δήλωνε στο International Press Center ότι οι εξελίξεις για τους Παλαιστινίους από την εισβολή του 2003 ήταν ραγδαίες και δραματικές και μιλούσε για κύμα προσφυγιάς αντίστοιχο με εκείνο του 1948. «Η βία εναντίον των Παλαιστινίων του Ιράκ κλιμακώνεται μέρα με τη μέρα από άγνωστες ιρακινές πολιτοφυλακές», έλεγε ο Aljamali, καθώς και ότι «οι ιρακινές αρχές σε συνεργασία με τις αμερικανικές μονάδες προέβαιναν σε μεγάλες επιχειρήσεις συλλήψεων σε παλαιστινιακές γειτονιές, ενώ η ιρακινή αστυνομία είχε επανειλημμένα εμπλακεί σε ανταλλαγές πυρών σε κτίρια όπου διέμεναν Παλαιστίνιοι».

Σύμφωνα με τον ίδιο η λύση θα ήταν η αποχώρηση όλων των Παλαιστινίων προσφύγων από το Ιράκ, αλλά αυτό απαιτεί σοβαρές κινήσεις από τις αραβικές χώρες φιλοξενίας που θα τους δεχτούν. Μέχρι στιγμής –έλεγε τότε- μόνο υποσχέσεις στα λόγια έχουν δοθεί και στην πράξη τίποτα.

Από το Δημοκρατικό Μέτωπο (DFLP)

Θέση – 11/9/2007

Που μας πάει η συνάντηση Αμπάς-Ολμέρτ;

*Όχι σ’ ένα Παλαιστινιακό Κράτος με προσωρινά σύνορα

*Όχι σε μια «διακήρυξη αρχών» και των χαμένων 16 χρόνων των Συμφωνιών του Όσλο

*Παγκόσμιες πολιτικές διαπραγματεύσεις για όλα τα ζητήματα της σύγκρουσης: Ιερουσαλήμ, σύνορα, εποικισμοί, πρόσφυγες, ασφάλεια και μια σταθερή ειρήνη

Κατά την προετοιμασία της διεθνούς συνόδου την οποία συγκάλεσε ο πρόεδρος Μπους για τον ερχόμενο Νοέμβριο, πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση –χωρίς κανένα αποτέλεσμα- μεταξύ Αμπάς και Ολμέρτ, στην οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά μια κοινή επιτροπή που θα εργαστεί για την «ίδρυση ενός Παλαιστινιακού Κράτους».

Το μεγάλο ερώτημα είναι: Τι Κράτος και με ποια σύνορα;

Απορρίπτουμε μια ακόμη «διακήρυξη αρχών» και 16 χρόνια που χάθηκαν με τις Συμφωνίες του Όσλο.

Η Ιντιφάντα του λαού μας, η απώλεια 16 χρόνων τμηματικών διαπραγματεύσεων και μερικής ασφάλειας, το μονοπώλιο και οι συμφωνίες διαμελισμού που κατέρρευσαν και μας έφεραν αντιμέτωπους με τη «Σομαλοποίηση», απαιτούν να εγκαταλείψουμε τις αδιέξοδες πολιτικές.

Τώρα είναι η στιγμή για μια νέα πολιτική και παγκόσμιες διαπραγματεύσεις που θα αφορούν όλα τα ζητήματα της σύγκρουσης, υπό την εποπτεία του λαού μας. Μια πολιτική θεμελιωμένη στη Χάρτα Εθνικής Συμφιλίωσης και στα ψηφίσματα του Κεντρικού Συμβουλίου της ΟΑΠ, που θέτουν όρους αναφορικά με το τι πρέπει να συμπεριληφθεί στην ατζέντα πριν από μια διεθνή συνάντηση – συμπεριλαμβανομένων της Ιερουσαλήμ, των συνόρων, των εποικισμών, των προσφύγων, της ασφάλειας και μιας σταθερής ειρήνης- για να αποκαλυφθούν οι χειρισμοί και τα σχέδια του Ολμέρτ.

Η διεθνής σύνοδος σύμφωνα με τον Μπους συνάδει με το σχέδιο για ένα προσωρινό Παλαιστινιακό Κράτος και αγνοεί τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών και της Αραβικής Ειρηνευτικής Πρωτοβουλίας αναφορικά με τα σύνορα, τους εποικισμούς και τους πρόσφυγες. Επιπλέον ζητάει την προσάρτηση μεγάλων συγκροτημάτων εποικισμών σε όλο το Ισραήλ, σύμφωνα με τις επιστολές Μπους-Σαρόν του Απριλίου 2004.

Προειδοποιούμε την Παλαιστινιακή Εθνική Αρχή να μην πέσει στην παγίδα των χειρισμών Μπους-Ολμέρτ και να συγκαλέσει μια παγκόσμια ειρηνευτική σύνοδο για τη Μέση Ανατολή, διοργανωμένη από όλα τα μέρη της σύγκρουσης, χωρίς εξαιρέσεις, και βασισμένη στα νομικώς δεσμευτικά διεθνή ψηφίσματα.

********************

Σε ανακοίνωση της 9/9/2007 στην ιστοσελίδα του Δημοκρατικού Μετώπου αναφέρεται ότι Παλαιστίνιοι κρατούμενοι στην ισραηλινή φυλακή Νάφχα στην έρημο Νεγκέβ σχεδιάζουν έκκληση για την Παλαιστινιακή Ενότητα.

Ο Raafat Hamduna, διευθυντής του Κέντρου Κρατουμένων δήλωσε ότι οι κρατούμενοι πιστεύουν ότι το καθεστώς διάσπασης μεταξύ Δυτικής Όχθης και Λωρίδας της Γάζας και η βία ανάμεσα στις οργανώσεις είναι «απαράδεκτη». Οι κρατούμενοι εξέφρασαν επίσης την πεποίθηση ότι η επερχόμενη διεθνής σύνοδος με την υποστήριξη των ΗΠΑ και της Βρετανίας θα «αποβεί σε βάρος του παλαιστινιακού λαού και των συμφερόντων του».

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2007

Με αυταπάτες ειρήνευσης

Την Τετάρτη αναμένεται η συνάντηση Αμπάς-Ολμέρτ για τη διαμόρφωση κοινού πλαισίου ειρηνευτικής συμφωνίας για τη σύνοδο του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με το Ισραήλ η σύνοδος στην καλύτερη περίπτωση θα ωθήσει τους διαπραγματευτές στη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν πρόκειται να δώσει λύσεις στα «ζωτικά» ζητήματα, όπως ο διαχωρισμός της Ιερουσαλήμ και τα μελλοντικά σύνορα.

Η πλευρά Αμπάς φημολογείται ότι κυκλοφορεί σε παλαιστινίους ηγέτες κείμενο-πλαίσιο για σχολιασμό. Σύμφωνα με το Associated Press το κείμενο θέλει τους Παλαιστινίους διατεθειμένους να ανταλλάξουν γη με το Ισραήλ και να περιορίσουν τον αριθμό των προσφύγων που θα επιστρέψουν στα σπίτια τους στο εβραϊκό κράτος, αλλά και να απαιτούν την επιστροφή όλων των περιοχών της Ιερουσαλήμ που κατελήφθησαν από το Ισραήλ το 1967. Ο παλαιστίνιος διαπραγματευτής Σαέμπ Ερεκάτ αρνήθηκε την ύπαρξη τέτοιου κειμένου.

  • Η κυβέρνηση της Χαμάς είναι «έτοιμη να προσφέρει εκεχειρία αυτή τη στιγμή» δήλωσε την Κυριακή ο ανώτατος αξιωματούχος της Mohammed Awad, αλλά το Ισραήλ διαμήνυσε ότι δεν έχει καμία διάθεση να την αποδεχτεί.
  • Το Ισραήλ αποφάσισε τη μετεγκατάσταση της έδρας της αστυνομίας σε νέο αρχηγείο στη Δυτική Όχθη, στην περιοχή Ε-1 που βρίσκεται ανατολικά της Ιερουσαλήμ. Ήδη οικοδομείται τετραώροφο κτίριο εκεί γι’ αυτό το σκοπό. Η Ε-1, έκτασης 12 τετραγωνικών χιλιομέτρων είχε ενταχθεί σε σχέδιο κατασκευής 3.500 σπιτιών, αρκετών ξενοδοχείων και βιομηχανικού πάρκου, αλλά οι ΗΠΑ το φρέναραν. Αν η Ε-1 οικοδομηθεί από το Ισραήλ, ουσιαστικά αποκόβεται η Ιερουσαλήμ από τη Δυτική Όχθη.
  • Εκατοντάδες Ισραηλινοί έστησαν την Κυριακή νέα φυλάκια εποικισμών στη Δυτική Όχθη και αρκετοί πέρασαν εκεί τη νύχτα. Οι ισραηλινές αρχές ανακοίνωσαν ότι τα φυλάκια θα απομακρυνθούν τη Δευτέρα.
  • Η Αίγυπτος επέτρεψε σε δεκάδες Παλαιστινίους να επιστρέψουν στη Λωρίδα της Γάζας τα ξημερώματα της Κυριακής. Παγιδευμένοι στην Αίγυπτο από τα μέσα Ιουνίου, μερικοί είναι εξέχοντα μέλη της Χαμάς και η κίνηση αποτελεί σπάνιο δείγμα συνεργασίας του καθεστώτος της Αιγύπτου.

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2007

Οκτώ νεκροί και 25 τραυματίες από ισραηλινή επιδρομή στη Γάζα

Πηγή: Associated Press

Τουλάχιστον οκτώ Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και 25 τραυματίστηκαν από αεροπορική επιδρομή και χερσαία επιχείρηση του ισραηλινού στρατού στη Λωρίδα της Γάζας την Τετάρτη.

Ισραηλινά αεροπλάνα έριξαν πύραυλο σε τζιπ, το οποίο εικάζεται ότι μετέφερε ρουκέτες και τεθωρακισμένα τανκς πήραν τον έλεγχο της πόλης Μπεΐτ Χανούν, στο βόρειο τμήμα της Γάζας μέχρι αργά το απόγευμα, οπότε και αποχώρησαν.

Ο ισραηλινός πύραυλος διέλυσε το τζιπ την ώρα που διέσχιζε διασταύρωση μεγάλης κυκλοφορίας στη γειτονιά Ζεϊτούν στην πόλη της Γάζας. Τα πτώματα διαμελίστηκαν και ο αριθμός των θυμάτων ήταν δύσκολο να διευκρινιστεί. Οι γιατροί έκαναν λόγο για τέσσερις νεκρούς, ενώ πέντε νεκρά μέλη του αναγνώρισε ο Στρατός του Ισλάμ, που είχε εμπλακεί στην απαγωγή του δημοσιογράφου του BBC, Αλαν Τζόνστον, και εικάζεται και του Γκιλάντ Σαλίτ.

Δεκάδες Παλαιστίνιοι περικύκλωσαν τα συντρίμμια του οχήματος και αρκετοί βούτηξαν τα χέρια τους στο αίμα των θυμάτων παίρνοντας όρκο για εκδίκηση, ενώ το συγκεντρωμένο πλήθος φώναζε «Ο Θεός είναι μεγάλος». Αρκετά οχήματα είχαν ζημιές από θραύσματα ενώ η δύναμη της έκρηξης έσπασε τα τζάμια από τα παράθυρα των γειτονικών κτιρίων. Η Χαμάς αναγνώρισε την ταυτότητα ενός από τους νεκρούς, του Αϊμάν Νταλούλ, τοπικού διοικητή του Στρατού του Ισλάμ.

Κατά την επιχείρηση στη Μπεΐτ Χανούν, αυτόπτες μάρτυρες είδαν όλμο τεθωρακισμένου να πέφτει ανάμεσα σε δύο σπίτια και στρατιώτες να πυροβολούν από το κουβούκλιο. Στρατιωτικές μπουλντόζες έφτιαχναν οδοφράγματα για να εμποδίσουν την κίνηση των κατοίκων. Συνολικά σκοτώθηκαν τέσσερις Παλαιστίνιοι και τραυματίστηκαν 25 από τους οποίους οι πέντε σοβαρά.

Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι η επιχείρηση ήταν απάντηση στις επιθέσεις ρουκετών και πυρών όλμων από τη Γάζα, δέκα και 20 εχθές αντίστοιχα. Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας Εχούν Μπαράκ προειδοποίησε την Τετάρτη ότι «πλησιάζουμε σε μια ευρεία και περίπλοκη επιχείρηση στη Γάζα» και αξιωματούχοι ασφαλείας άφησαν να εννοηθεί ότι είναι θέμα εβδομάδων μια επιχείρηση μεγάλης κλίμακας στη Γάζα.

Ο Μοχάμεντ Μαντχούν, ανώτατος αξιωματούχος της Χαμάς από το περιβάλλον του Ισμαήλ Χανίγιε, δήλωσε ότι οι ισραηλινές επιχειρήσεις ατσαλώνουν την αποφασιστικότητα των κατοίκων της Γάζας «το τιμημένο παλαιστινιακό αίμα που χύθηκε απ’ αυτό το ναζιστικό στρατό μας κάνει απλώς ακόμη πιο ακλόνητους».

Στη Δυτική Όχθη

Αξιωματούχοι των παλαιστινιακών δυνάμεων ασφαλείας κατάσχεσαν δύο αυτοσχέδιους πυραύλους στην πόλη της Βηθλεέμ και τους παρέδωσαν στον ισραηλινό στρατό.

Την Τετάρτη στην πόλη της Νάμπλους τζιπ του ισραηλινού στρατού περικύκλωσαν το κτίριο στο οποίο κοιμόταν ο Αϊμάν Ζαμπάν και τον συνέλαβαν. Το Ισραήλ τον θεωρεί υπεύθυνο για τον θάνατο δύο εφέδρων Ισραηλινών το 2000 στη Ραμάλα που λιντσαρίστηκαν από τον κόσμο κατά την έναρξη της δεύτερης Ιντιφάντα. Οι δύο έφεδροι κατευθύνονταν στη στρατιωτική βάση του Ισραήλ στη Δυτική Όχθη, αλλά πήραν μια στροφή λάθος και κατέληξαν στη Ραμάλα. Συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στην αστυνομία, αλλά εκεί εισέβαλε ένα οργισμένο πλήθος τους χτύπησε και τους μαχαίρωσε θανάσιμα.

Ο Ζαμπάν ήταν μέλος των Ταξιαρχιών των Μαρτύρων του Αλ Ακσα, προσκείμενες στη Φατάχ, οι οποίες ανακοίνωσαν ότι δεν είχε εμπλακεί στο συμβάν. Ο Ζαμπάν είναι ο τελευταίος ύποπτος που συνελήφθη, έχουν προηγηθεί άλλοι τέσσερις, ως υπαίτιος του λιντσαρίσματος.

Άλλες εξελίξεις: -Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε την Τετάρτη τον αποκλεισμό της Δυτικής Όχθης και της Λωρίδας της Γάζας, πριν από την εβδομαδιαία εβραϊκή γιορτή Succot που ξεκίνησε το δειλινό της ίδιας μέρας. Απαγορεύτηκε και η μετακίνηση μεταξύ των «καντονιών» της Δυτικής Όχθης.

-Ο συντονιστής της ανθρωπιστικής βοήθειας του ΟΗΕ, Κέβιν Κένεντι, καταδίκασε τον βομβαρδισμό συνοριακού περάσματος της Γάζας από παλαιστινίους ενόπλους. Επίσης την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του, μόνο 97 φορτηγά μπόρεσαν να εισέλθουν στη Γάζα, μείωση 50% από τον Ιούλιο και προειδοποίησε για ελλείψεις σε γαλακτοκομικά είδη και αλλοιώσιμα τρόφιμα αν τα σύνορα δεν ανοίξουν σύντομα.

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2007

Προς τραπεζική κατάρρευση η Γάζα

Η Hapoalim, η μεγαλύτερη τράπεζα του Ισραήλ, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα διακόψει τους εναπομείναντες δεσμούς της με τις παλαιστινιακές τράπεζες στη Γάζα κατόπιν του χαρακτηρισμού της τελευταίας ως «εχθρική οντότητα». Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται η έκταση των επιχειρήσεων της τράπεζας στην περιοχή, ούτε πότε ακριβώς θα τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση. Εντωμεταξύ εκπρόσωπος της Τράπεζας Discount, της άλλης ισραηλινής τράπεζας που επιχειρεί στη Γάζα, δήλωσε ότι οι δραστηριότητές της στη Λωρίδα επανεκτιμώνται, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία σχετική απόφαση μέχρι στιγμής.

Ο Sharhabil al-Zaim, νομικός σύμβουλος έξι τραπεζών στη Γάζα, δήλωσε ότι αν η Discount ακολουθήσει το παράδειγμα της Hapoalim «θα πρόκειται για το χειρότερο είδος συλλογικής τιμωρίας» και προειδοποίησε για νομισματικό χάος.

Οι Παλαιστίνιοι δεν έχουν δικό τους νόμισμα και πραγματοποιούν το μεγαλύτερο τμήμα των συναλλαγών τους με ισραηλινά σέκελ. Από τη στιγμή που η Γάζα μπορεί να εργαστεί μόνο διαμέσω ανταποκριτριών τραπεζών, η διακοπή των υπηρεσιών τους θα προκαλέσει «μερική παράλυση των τραπεζικών εργασιών στη Γάζα».

Σε επιστολή της ισραηλινής οργάνωσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων Gisha, που ζητούσε από την τράπεζα να ξανασκεφτεί την απόφασή της λέγοντας ότι δεν θα ζημιώσει περαιτέρω μόνο την ήδη πληγείσα οικονομία της Γάζας, αλλά και τις ισραηλινές εταιρείες που εξάγουν στη Γάζα, αναφέρεται επίσης ότι η τράπεζα προτρέχει ακόμη και σε σύγκριση με την ίδια την κυβέρνηση, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει προβεί σε συγκεκριμένες κινήσεις.

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Haidar Abdel Shafi

Ο Haidar Abdel Shafi, γιατρός, υπήρξε ένας εκ των ιδρυτών της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης το 1960 και ιδρυτής του Παλαιστινιακού Ερυθρού Σταυρού στη Γάζα το 1972. Γεννημένος στις 10 Ιουνίου του 1919 στη Γάζα, υπέκυψε από καρκίνο του στομάχου χθες 25 Σεπτεμβρίου στο σπίτι του στην παράκτια Λωρίδα αφήνοντας πίσω του τη σύζυγό του, τέσσερα παιδιά και οκτώ εγγόνια.

Η πολιτικοποίησή του ξεκίνησε κατά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και ατσαλώθηκε μέσα στην Παλαιστινιακή Καταστροφή – Nakba του 1948*.

Υπήρξε βουλευτής στο παλαιστινιακό κοινοβούλιο της Γάζας από το 1962 έως το 1964. Κατά το ίδιο έτος συνέβαλε στην ίδρυση της ΟΑΠ και ήδη από το 1966 ήταν η ηγετική της μορφή στη Γάζα. Όταν το 1967 το Ισραήλ κατέλαβε την παράκτια Λωρίδα συνελήφθη και απελάθηκε. Το 1971 επέστρεψε στη Γάζα και ένα χρόνο αργότερα ίδρυσε τον Παλαιστινιακό Ερυθρό Σταυρό και τον διεύθυνε έως το 2005.

Το 1991 ηγήθηκε της κοινής Ιορδανικής-Παλαιστινιακής αντιπροσωπείας στην ειρηνευτική σύνοδο της Μαδρίτης. Μέχρι το 1993 ήταν ο κύριος παλαιστίνιος διαπραγματευτής με το Ισραήλ στην Ουάσιγκτον. Τότε παραιτήθηκε από τη θέση αυτή λόγω των συμφωνιών του Όσλο, προβλέποντας ότι η διαδικασία θα καταρρεύσει λόγω της αποτυχίας να αντιμετωπίσει το ζήτημα των εβραϊκών εποικισμών σε γη που οι Παλαιστίνιοι διεκδικούν για την ίδρυση κράτους.

Το 1996 εξελέγη στο Παλαιστινιακό Νομοθετικό Συμβούλιο, το κοινοβούλιο της Παλαιστινιακής Αρχής. Όντας βουλευτής το ίδιο έτος αποχώρησε από σύνοδο της Βουλής διαμαρτυρόμενος για την απόφαση του Αραφάτ να τροποποιήσει τη Χάρτα της ΟΑΠ για να αναγνωριστεί το Ισραήλ, τη στιγμή που το εβραϊκό κράτος δεν παρείχε ανεξαρτησία στους Παλαιστινίους. Το 1998 παραιτήθηκε χαρακτηρίζοντας το Παλαιστινιακό Νομοθετικό Συμβούλιο αναποτελεσματικό**.

Υπήρξε σφοδρός επικριτής της συγκέντρωσης εξουσιών στο πρόσωπο του Γιάσερ Αραφάτ και των συμβιβασμών του προς τους Ισραηλινούς κατά τις ειρηνευτικές συνομιλίες.

Το 2002 ήταν αρωγός στην ίδρυση της Παλαιστινιακής Εθνικής Πρωτοβουλίας.

Η έλευση του θανάτου του προκάλεσε ένα σπάνιο το τελευταίο διάστημα κύμα ομοψυχίας μεταξύ των παλαιστινιακών οργανώσεων. Η Φατάχ τον χαιρέτισε ως «μεγάλο εθνικό αγωνιστή» και η Χαμάς ως «μία από τις σημαντικότερες παλαιστινιακές φυσιογνωμίες στην ιστορία της Παλαιστίνης». Ο Haidar Abdel Shafi είχε κερδίσει το σεβασμό ως ένας σπάνιος παλαιστίνιος ηγέτης που ήταν υπεράνω οργανώσεων και αδιάφθορος***.

Αποσπάσματα από συνέντευξή του στην Al Ahram το 1998:

«Για να επιστρέψουμε στο 1948: δεν μπορείτε να φανταστείτε πως ήταν τότε τα πράγματα. Μέσα σε τρεις ή τέσσερις μήνες, από την αρχή του έτους μέχρι το Μάιο, οι πρόσφυγες συνέρρεαν στη Γάζα. Ήταν διπλάσιοι αριθμητικά από τους κατοίκους της Λωρίδας. Ο λαός της Γάζας τους υποδέχτηκε με ανοικτές αγκάλες, προσφέροντάς τους καταφύγιο όπου μπορούσε, στα σπίτια του, στα τζαμιά, στα σχολεία… Όλοι οι γιατροί πρόσφεραν δωρεάν τις υπηρεσίες τους τότε. Καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να συνειδητοποιούν τι είχε πραγματικά συμβεί, ενέσκηψε ένα γενικό πνεύμα ανησυχίας. Κανένας, με την εξαίρεση λιγοστών ίσως, δεν γνώριζε τότε την έκταση της καταστροφής που αντιμετωπίζαμε. Ο λαός μας είχε αναδυθεί μόλις λίγες δεκαετίες πριν από αιώνες Οθωμανικής κυριαρχίας. Ήταν απλοί χωρικοί, ανίκανοι να κατανοήσουν πλήρως την πρόκληση που αντιπροσώπευε μια τόσο σύγχρονη και οργανωμένη δύναμη όπως το σιωνιστικό κίνημα. Η παραδοσιακή ηγεσία του παλαιστινιακού λαού υπό τη βρετανική αρμοστεία ήταν ανίκανη να αφυπνίσει τη συνείδηση των απλών μαζών αναφορικά με το τι σήμαινε πραγματικά η σιωνιστική απειλή. Στην πραγματικότητα παραπλανούσαν το λαό σχετικά με την απειλή. Τότε γινόταν πολύς λόγος για τους «δειλούς σιωνιστές που δεν θα ήταν ικανοί να αντιμετωπίσουν τους Άραβες μόλις άρχιζε η μάχη». Υπήρχε μια βασική διαφορά ανάμεσα στην εκλεπτυσμένη εβραϊκή ηγεσία, που ήξερε πώς να οργανώνει και να κινητοποιεί όλες τις δυνάμεις της, και τους άραβες ηγέτες, που αγνοούσαν οτιδήποτε αντίστοιχο. Οι Άραβες διακήρυξαν ότι το ζήτημα της Παλαιστίνης ήταν ένα εθνικό ζήτημα που αφορούσε όλους τους Άραβες. Αυτά ήταν υπέροχα λόγια, αλλά κανένας δεν ήξερε πώς να τα εφαρμόσει, ή να τα κάνει πράξη. Η παλαιστινιακή ηγεσία έπρεπε να έχει παίξει ένα ρόλο στην κινητοποίηση του αραβικού κόσμου γύρω από την υπόθεση της Παλαιστίνης, εμμένοντας τα λόγια αυτά να μεταφραστούν σε στέρεες δεσμεύσεις, αλλά ήταν το ίδιο ανίσχυρη και διασπασμένη όπως οι άραβες ηγέτες γενικά.

Έτσι, υπήρχε ο Βασιλιάς Αμπντάλα, διορισμένος Γενικός Διοικητής των αραβικών στρατών και όλοι ξέρουμε σήμερα για τις μυστικές συμφωνίες που έκανε ο Αμπντάλα με την Εβραϊκή Υπηρεσία και με τους Βρετανούς. Οι Εβραίοι μπόρεσαν να πάρουν ένα επιπλέον 22% της παλαιστινιακής γης που δεν τους είχε αποδοθεί από το σχέδιο διαμελισμού του ΟΗΕ, χάρις στη συνεργασία του Βασιλιά Αμπντάλα. Φυσικά οι παλαιστίνιοι κάτοικοι εκείνων των εδαφών απελάθηκαν.

Εφόσον δεν υπήρχε μια ενιαία ηγεσία ή στόχος, πως μπορούμε επομένως να μιλάμε για συνδυαστική επίθεση όλων των αραβικών στρατών; Οι Αιγύπτιοι υποπτεύονταν, προφανώς σωστά, τους Ιορδανούς; Ο ιορδανικός στρατός πρόδωσε τους πάντες και οι Ιρακινοί, που είχαν φτάσει στην Τουλκαρέμ και απείχαν μόλις 12 χλμ από την ακτή, δεν ήξεραν τι να κάνουν. Mako awamir (δεν έχουμε διαταγές): αυτά είναι τα διάσημα λόγια του ιρακινού στρατού, που επαναλαμβάνονται από γενιές και γενιές Αράβων. Πως θα μπορούσαν να υπάρχουν διαταγές όταν ήταν οι Βρετανοί που υποτίθεται ότι θα τις εξέδιδαν; Προσθέστε σ’ αυτό τη φτωχή προετοιμασία των αραβικών τακτικών στρατών, που ήξεραν ελάχιστα για τη δύναμη του εχθρού, δεν είχαν δράσει οι μυστικές υπηρεσίες πριν τη μάχη, και βρέθηκαν εντελώς απροετοίμαστοι όταν οι εβραϊκές δυνάμεις νίκησαν στο πεδίο της μάχης και θα συνειδητοποιήσετε τι είδους φάρσα ήταν ο πόλεμος του 1948».

**Αποσπάσματα από συνέντευξή του στο jmcc το Μάιο του 1998:

Ερ: Στις εκλογές του 1996, ήσασταν ο υποψήφιος που έλαβε τις περισσότερες ψήφους, απολαμβάνοντας ευρεία λαϊκή συναίνεση. Τι σας έκανε να παραιτηθείτε και να «απογοητεύσετε» κατά ένα τρόπο, την εμπιστοσύνη που σας έδειξαν τόσοι άνθρωποι;

Απ: Ήθελα να στείλω ένα καθαρό μήνυμα στο εκλογικό σώμα. Ήθελα να τους να τους πω την αλήθεια, που είναι ότι η Παλαιστινιακή Αρχή δεν σέβεται τα ψηφίσματα του Παλαιστινιακού Νομοθετικού Συμβουλίου. Το εκλογικό σώμα πρέπει να γνωρίζει ότι το ΠΝΣ είναι ένα περιθωριακό σώμα και όχι ένα πραγματικό κοινοβούλιο.

Ερ: Την περίοδο της εκλογής σας είχατε δηλώσει ότι μία από τις προτεραιότητές σας θα ήταν να εργαστείτε για τη δημιουργία ενός πραγματικά δημοκρατικού κράτους. Πώς είναι η κατάσταση της δημοκρατίας στην Παλαιστίνη σήμερα;

Απ: Οι παραβιάσεις των παλαιστινιακών δικαιωμάτων είναι εξοργιστικές. Σπάνια στην ιστορία έχει ένα πληθυσμός θυσιάσει τόσα πολλά για να πετύχει το στόχο του. Θα έπρεπε να χαίρει του σεβασμού για την ιστορική συνεισφορά του. Και ταυτόχρονα οι Παλαιστίνιοι δεν θα έπρεπε να το έχουν επιτρέψει αυτό, θα έπρεπε να διαμαρτυρηθούν και να διεκδικήσουν το σεβασμό που αξίζουν (από την Αρχή).

Ερ: Σε ποιους τομείς θα λέγατε ότι πάσχει περισσότερο η δημοκρατία; Ανθρώπινα δικαιώματα, ελευθερία έκφρασης…

Απ: Υπάρχει καθολική έλλειψη δημοκρατίας. Τα ανθρώπινα δικαιώματα παραβιάζονται, η ελευθερία της έκφρασης δεν είναι δεδομένη, τα κοινωνικά δικαιώματα υποτιμούνται. Κατανοώ ότι η Παλαιστινιακή Αρχή είναι απασχολημένη με την ειρηνευτική διαδικασία. Αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία γι’ αυτά που γίνονται.

***Αποσπάσματα από συνέντευξή του στο bitterlemons το 2004:

Ερ: Δεν πιστεύετε ότι το Ισραήλ ενδιαφέρεται για ένα Παλαιστινιακό κράτος;

Απ: Όχι. Πιστεύω σθεναρά ότι το Ισραήλ είναι εναντίον της ίδρυσης ενός Παλαιστινιακού κράτους. Η διακηρυγμένη παλαιστινιακή θέση, που είναι πολύ μετριοπαθής και πολύ συμβιβαστική, ότι δεχόμαστε ένα κράτος στο λιγότερο από το ένα τέταρτο της επικράτειας της Παλαιστίνης στα σύνορα του 1967, απορρίπτεται από το Ισραήλ και το Ισραήλ έχει λάβει μέτρα ώστε να το καταστήσει ανέφικτο.

Ερ: Πριν από κάθε αποχώρηση φαίνεται να υπάρχει μια δυναμική κλιμάκωσης, με τη Χαμάς να διακηρύσσει ότι θα διώξει το Ισραήλ και το Ισραήλ να διακηρύσσει ότι δεν θα αποχωρήσει υπό τη δύναμη πυρών. Είναι αυτή μια ισχυρή δυναμική;

Απ: Όχι, δεν είναι. Καθ’ όσον διαχειριζόμαστε τα ζητήματά μας χωρίς το ελάχιστο επίπεδο οργάνωσης δεν πρόκειται να φτάσουμε πουθενά. Το πρόβλημά μας είναι ότι ενεργούμε χωρίς οργάνωση. Αυτό εξηγεί τη σύγχυση από την οποία πάσχουμε. Πρέπει πρώτα απ’ όλα να υλοποιήσουμε την εθνική ενότητα. Δεν μπορούμε ν’ αφήνουμε ελεύθερο το πεδίο για κάθε οργάνωση να κάνει ό,τι νομίζει, όπως συμβαίνει τώρα. Υπάρχουν πολλές απόψεις και πολλές διαφορετικές στρατηγικές σχετικά μ’ αυτό κι αυτή είναι η αιτία της συνεχιζόμενης σύγχυσής μας. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι όλες οι πολιτικές οργανώσεις να ενωθούν σ’ ένα σώμα το οποίο θα αποκαλούμε για παράδειγμα αρχή ή ηγεσία της εθνικής ενότητας, όπου θα εκφράζουν λεπτομερώς τις απόψεις τους και μετά θα λαμβάνουν δημοκρατικά αποφάσεις δεσμευτικές για όλους. Αυτό είναι που έχουμε απόλυτη ανάγκη. Καμία οργάνωση δεν έχει το δικαίωμα να μείνει στο περιθώριο και να ενεργεί κατά το δοκούν. Έχουμε απόλυτη ανάγκη την εθνική ενότητα για να αντιμετωπίσουμε τις τωρινές προκλήσεις. Εάν δεν ενεργήσουμε έτσι, πολύ φοβάμαι ότι θα συνεχίσουμε να τελούμε σε σύγχυση.

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2007

Συγγραφείς και διανοούμενοι του Ισραήλ υπέρ διαπραγματεύσεων με τη Χαμάς, εις μάτην

Στο κενό έπεσε η πρωτοβουλία διάσημων συγγραφέων και διανοουμένων του Ισραήλ να απευθύνουν έκκληση στον ισραηλινό πρωθυπουργό Εχούντ Ολμέρτ να διαπραγματευτεί εκεχειρία με τη Χαμάς.

Με τίτλο «Μιλήστε με τον Αμπού Μάζεν (Αμπάς), διαπραγματευτείτε για εκεχειρία με τη Χαμάς» το κείμενο δημοσιεύτηκε την Κυριακή σε ισραηλινές εφημερίδες και ανέφερε:

«Πιστεύουμε ότι έχει δημιουργηθεί μια ευκαιρία να προαχθεί η ειρηνευτική διαδικασία πριν τη διεθνή σύνοδο του Νοεμβρίου. Καλούμε επειγόντως τον πρωθυπουργό να καταβάλει τις μέγιστες δυνατές προσπάθειες να συνάψει ουσιαστικές συμφωνίες με την ηγεσία της ΟΑΠ και να μη χάσει αυτή την ευκαιρία

… Οι συνεχιζόμενες επιθέσεις Κασάμ από τη Λωρίδα της Γάζας είναι αφόρητες. Το Ισραήλ έχει διαπραγματευτεί στο παρελθόν με τους πιο σκληρούς του εχθρούς, και το ίδιο πράττει και τώρα, και δικαίως, με τη Χαμάς για να επιστρέψει στην πατρίδα ο Γκιλάντ Σαλίτ. … Τώρα το αρμόζον σχέδιο δράσης είναι να διαπραγματευτείτε με τη Χαμάς ώστε να επιτευχθεί μια γενική εκεχειρία ώστε να αποτραπούν τα περαιτέρω δεινά και για τις δύο πλευρές. … Αυτές οι συνομιλίες πρέπει να συμπεριλαμβάνουν μια προσπάθεια να επιτευχθεί μια καθολική εκεχειρία, άνευ όρων. Ο τερματισμός των αμοιβαίων επιθέσεων θα έδινε στους κατοίκους της δυτικής Νεγκέβ μια αίσθηση ασφάλειας, θα γλίτωνε τους γειτονικούς κατοίκους της Γάζας από επιπλέον δεινά και θα διεύρυνε τα περιθώρια επιτυχίας της πολιτικής διαδικασίας».

Η έκκληση προωθήθηκε από την Πρωτοβουλία της Γενεύης και την ισραηλινή οργάνωση Ειρήνη Τώρα και έφερε την υπογραφή διάσημων συγγραφέων και διανοούμενων μεταξύ των οποίων οι: Amos Oz, A.B. Yehoshua, David Grossman, Meir Shalev, Judith Katzir, Eli Amir, Savyon Liebrecht, Yehoshua Sobol, Dorit Rabinyan, Esti G Chaim, Alice Shalvi.

Ερωτώμενος τι συνέπειες πιστεύει ότι θα έχει η έκκληση ο A.B. Yehoshua απάντησε «μόνο η πραγματικότητα μπορεί να το δείξει».

Και το έδειξε. Το Ισραήλ απέρριψε την έκκληση λέγοντας ότι μια ομάδα αφιερωμένη στην καταστροφή του Ισραήλ δεν μπορεί να είναι εταίρος σε οιεσδήποτε συνομιλίες. Συγκεκριμένα, ο ισραηλινός υπουργός Εξωτερικών Mark Regev δήλωσε σχετικά στο BBC: «Η θέση της κυβέρνησης του Ισραήλ και εκείνη της Ε.Ε., του Καναδά και των ΗΠΑ είναι ότι πρέπει να εμπλακούμε με τους μετριοπαθείς Παλαιστίνιους. Το να παράσχουμε αναγνώριση και νομιμοποίηση στη Χαμάς απλώς θα ισχυροποιήσει τους εξτρεμιστές και θα υποτιμήσει τους μετριοπαθείς». Επιπλέον χαρακτήρισε την πρωτοβουλία «αντιπαραγωγική».

Δεδομένου ότι οι περισσότερες ισραηλινές εφημερίδες στο διαδίκτυο επιτρέπουν τα σχόλια των αναγνωστών, έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς (στο τέλος της σελίδας) τα επίθετα με τα οποία στόλισαν τους εν λόγω διανοούμενους διάφοροι επισκέπτες: haaretz, ynetnews, jpost.

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2007

Υποστηρικτές της Χαμάς βασανίζονται από τις δυνάμεις ασφαλείας της Δυτικής Όχθης

Έκθεση του PCHR, Palestinian Centre for Human Rights

20 Σεπτεμβρίου 2007

Το Παλαιστινιακό Κέντρο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα εκφράζει τη βαθιά ανησυχία του για τη συνέχιση της προσωποκράτησης αγωνιστών και υποστηρικτών της Χαμάς από τις παλαιστινιακές δυνάμεις ασφαλείας στη Δυτική Όχθη και την ανάκρισή τους αναφορικά με τις σχέσεις τους με τη Χαμάς και την Εκτελεστική Δύναμη του Υπουργείου Εσωτερικών. Επιπλέον τους εξαναγκάζουν να υπογράφουν δηλώσεις ότι θα κόψουν τους δεσμούς τους με τη Χαμάς. Το Κέντρο ανησυχεί επίσης για τη συνέχιση των βασανιστηρίων και της κακομεταχείρισης των κρατουμένων και των οικογενειών τους, καθώς και για τη σωματική και ψυχολογική πίεση που τους ασκείται προκειμένου να μην μιλήσουν. Οι ερευνητές του PCHR αντιμετωπίζουν δυσκολίες να πείσουν τα θύματα να υποβάλουν καταγγελίες. Επιπλέον, τα θύματα ζητούν τα ονόματά τους να μην δημοσιοποιηθούν. Το Κέντρο φοβάται ότι τα θύματα αυτά δέχονται απειλές από τις δυνάμεις ασφαλείας όταν αυτές οι παραβιάσεις καταγγέλλονται στους οργανισμούς ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Το Κέντρο καταδικάζει αυτές τις παράνομες ενέργειες, ζητάει τον τερματισμό τους και τη δίωξη των υπαιτίων. Το Κέντρο ζητάει επίσης τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων ώστε να διασφαλιστεί ότι τηρείται η νομοθεσία αναφορικά με τις διαδικασίες σύλληψης. Οι ερευνητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες να αποσπάσουν καταγγελίες από τα θύματα σχετικά με τα βασανιστήρια και την κακομεταχείριση στην οποία υποβλήθηκαν. Οι υποθέσεις σ’ αυτή την αναφορά είναι παραδείγματα και δεν αποτελούν πλήρη λίστα περιστατικών. Επί του προκειμένου το Κέντρο υπενθυμίζει ότι η σιωπή των θυμάτων ενθαρρύνει τους δράστες αυτών των ενεργειών να συνεχίζουν τη συστηματική παραβίαση των πιο θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των στοιχειωδών κανόνων για τη μεταχείριση των κρατουμένων.

Ορισμένες από τις υποθέσεις βασανισμού και κακομεταχείρισης που καταγράφηκαν στη Δυτική Όχθη είναι:

- Την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007, οι Παλαιστινιακές Μυστικές Υπηρεσίες συνέλαβαν τέσσερις διευθυντές σχολείων από τη Νάμπλους. Αφού τοποθέτησαν στα κεφάλια τους μαύρους σάκους, τους οδήγησαν στη φυλακή J'neid. Παρέμειναν υπό κράτηση έως τις 13 Σεπτεμβρίου 2007 και τους εξανάγκασαν να υπογράψουν ότι θα παραιτηθούν από τις θέσεις τους ως διευθυντές. Οι τρεις απελευθερώθηκαν την ίδια μέρα και ο τέταρτος παραμένει στη φυλακή.

- Την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2007, οι Παλαιστινιακές Μυστικές Υπηρεσίες συνέλαβαν τρεις ανθρώπους από χωριό κοντά στη Νάμπλους. Ένας από τους κρατούμενους που απελευθερώθηκε κατήγγειλε ότι τον χτύπησαν κατά τη διάρκεια της κράτησης και τον απείλησαν ότι θα τον πυροβολήσουν στο κεφάλι. Κατήγγειλε ότι είδε να εξαναγκάζουν άλλους να στέκονται σε στάσεις που προκαλούν πόνο. Περιγράφοντας τη σύλληψή του είπε «μου ζήτησαν να τους ακολουθήσω στον ελαιώνα κοντά στο σπίτι. Τα χέρια μου ήταν δεμένα πίσω απ’ την πλάτη μου. Ένας απ’ αυτούς μου έβαλε τρικλοποδιά και προσγειώθηκα με το πρόσωπο στο έδαφος. Ένας άλλος μ’ έπιασε από τα δεμένα χέρια μου και με σήκωσε πάνω. Οι άλλοι με χτυπούσαν με τα χέρια, τα πόδια και τις κάννες των όπλων τους. Περίπου 15 άνθρωποι μ’ έδερναν για ένα τέταρτο της ώρας. Ένας απ’ αυτούς πυροβόλησε για να με τρομοκρατήσει και είπε: Στη Γάζα μας πυροβολούν στα πόδια και εμείς θα σε πυροβολήσουμε στο κεφάλι».

- Τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2007, οι παλαιστινιακές δυνάμεις ασφαλείας συνέλαβαν πέντε δασκάλους καθώς πήγαιναν σε σχολείο στη Νάμπλους. Κρατήθηκαν σε παλαιστινιακό τσεκ πόιντ που στήθηκε ειδικά γι’ αυτούς. Τους ανάγκασαν να βγουν από το αυτοκίνητό τους και να καθίσουν στο έδαφος. Στη συνέχεια τους πήγαν στην έδρα των Μυστικών Υπηρεσιών στη Νάμπλους και μετά στη φυλακή J'neid. Οι τρεις αφέθηκαν ελεύθεροι το ίδιο βράδυ και οι δύο παραμένουν στη φυλακή.

Υπό το φως των εξελίξεων αυτών το PCHR:

- Επαναλαμβάνει ότι καταδικάζει έντονα τη χρήση βασανιστηρίων και άλλων μορφών σκληρής και απάνθρωπης μεταχείρισης και ζητάει τη διερεύνηση αυτών των εγκλημάτων, τη δίωξη των δραστών και τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων ώστε να μην επαναληφθούν.

- Υπενθυμίζει ότι τα βασανιστήρια είναι παράνομα σύμφωνα με την Παλαιστινιακή Νομοθεσία και ότι συνιστούν σοβαρή παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των διεθνών αρχών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της Συνθήκης του ΟΗΕ εναντίον των Βασανιστηρίων.

- Βεβαιώνει ότι οι διαδικασίες σύλληψης καθορίζονται στην Παλαιστινιακή Νομοθεσία και ανήκουν στη δικαιοδοσία των ετέρων εφαρμογής του νόμου που εκπροσωπούνται από την αστυνομία υπό τις διαταγές και την επίβλεψη του Γενικού Εισαγγελέα.

Με το καρότο και το μαστίγιο το Ισραήλ στον Αμπάς

Πηγή: Associated Press

Η ισραηλινή κυβέρνηση ενέκρινε την Κυριακή την απελευθέρωση 90 κρατουμένων από τους 11.000 Παλαιστινίους που βρίσκονται στις ισραηλινές φυλακές. Οι κρατούμενοι που θα απελευθερωθούν, μάλλον την Τετάρτη, είναι μέλη της Φατάχ ή των συμμάχων της, ενώ κανένας δεν προέρχεται από τη Χαμάς, και το ένα τρίτο αυτών προέρχεται από τη Γάζα. Η τελευταία απελευθέρωση κρατουμένων έγινε τον Ιούλιο και περιλάμβανε 250 ανθρώπους.

Ακόμη και η πλευρά του Αμπάς επέκρινε τον περιορισμένο χαρακτήρα της πρωτοβουλίας διά στόματος Ashraf Ajrami, του παλαιστινίου υπουργού για τα ζητήματα των κρατουμένων, «αν λάμβανε χώρα μια γενναία απελευθέρωση κρατουμένων, θα πρόσφερε υποστήριξη στον παλαιστίνιο πρόεδρο και την κυβέρνηση, αλλά όταν το Ισραήλ προχωράει μονομερώς, δεν βοηθάει πολύ ούτε τον Πρόεδρο ούτε την κυβέρνηση».

Η Χαμάς κατηγόρησε τη Φατάχ για ανοικτή συνεργασία με το Ισραήλ. «Οι 100 παλαιστίνιοι κρατούμενοι είναι από τη Φατάχ … Είναι επικίνδυνο …όταν η κατοχή (Ισραήλ) και η Φατάχ παίζουν τον ίδιο ρόλο στις διακρίσεις εις βάρος των κρατουμένων» δήλωσε ο εκπρόσωπος της οργάνωσης Sami Abu Zuhri.

Παράλληλα αξιωματούχοι του ισραηλινού υπουργείου Άμυνας ανακοίνωσαν την Κυριακή ότι θα επιτραπεί η ανάπτυξη 500 ένοπλων παλαιστινίων αστυνομικών στη Νάμπλους. Εάν οι παλαιστίνιοι αστυνομικοί επιβάλλουν επιτυχώς τον νόμο και την τάξη στην πόλη, το Ισραήλ θα επιτρέψει ανάλογες κινήσεις και σε άλλες πόλεις της Δυτικής Όχθης.

Εντωμεταξύ στο χωριό Kosin κοντά στη Νάμπλους ο ισραηλινός στρατός συνέλαβε 10 παιδιά επειδή έκαιγαν λάστιχα αυτοκινήτων στο δρόμο. Επίσης την Κυριακή συνελήφθη στη Δυτική Όχθη μέλος της Φατάχ για παραβίαση της συμφωνίας αμνήστευσης από το Ισραήλ 200 ενόπλων με αντάλλαγμα να εγκαταλείψουν την ένοπλη αντίσταση, που είχε συνυπογράψει τον Ιούλιο.

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2007

Εφτά ισραηλινές οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων εναντίον της συλλογικής τιμωρίας του λαού της Γάζας

Κοινό Δελτίο Τύπου

20 Σεπτεμβρίου 2007: Η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει συλλογική τιμωρία στον άμαχο πληθυσμό, οδηγεί σε βαρύτατη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου

Ισραηλινές οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταδικάζουν τις προτεινόμενες κρατικές κυρώσεις εναντίον των πολιτών της Γάζας:

Εφτά ισραηλινές οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων προειδοποιούν από κοινού ότι η χθεσινή απόφαση της Κυβέρνησης να περιορίσει τον εφοδιασμό ηλεκτρισμού και καυσίμων στη Λωρίδα της Γάζας και τις μετακινήσεις προς και από τη Γάζα θα επιδεινώσει περεταίρω την υπάρχουσα ανθρωπιστική κρίση. Επιπλέον, οι κυρώσεις συνιστούν βαρύτατη παραβίαση της πιο θεμελιώδους αρχής του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου: της υποχρέωσης διαχωρισμού μεταξύ μαχητών και πολιτών. Επίσης η απόφαση υπόκειται σε παραβίαση μίας εκ των καθολικών απαγορεύσεων του διεθνούς δικαίου: την απαγόρευση της συλλογικής τιμωρίας. Η συμμαχία πιστεύει επίσης ότι αυτές οι κυρώσεις δεν θα εμποδίσουν τις ένοπλες ομάδες να εξαπολύουν επιθέσεις ρουκετών σε ισραηλινές κοινότητες.

Ο ισχυρισμός της Ισραηλινής Κυβέρνησης ότι οι προτεινόμενες κυρώσεις δεν θα επηρεάσουν την ανθρωπιστική κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας είναι ψευδής. Η μείωση της τροφοδοσίας ρεύματος θα περιορίσει δραστικά τη λειτουργική ικανότητα των νοσοκομείων και των κλινικών. Επιπλέον, η μείωση του ηλεκτρικού θα περιορίσει το σύστημα άντλησης ύδατος της Γάζας και θα παραλύσει το αποχετευτικό σύστημα και την υδροδότησή της. Επομένως, η απόφαση της κυβέρνησης να μην διακόψει την τροφοδοσία ύδατος στη Γάζα δεν συνιστά μια ανθρωπιστική χειρονομία επειδή οι υπόλοιπες κυρώσεις θα ελαττώσουν σε κάθε περίπτωση το νερό.

Οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων απευθύνουν επείγουσα έκκληση στην Κυβέρνηση να αποσύρει την απόφασή της να επιβάλει συλλογική τιμωρία στη Λωρίδα της Γάζας – μια βαρύτατη παραβίαση του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου.

Η συμμαχία των οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων αποτελείται από:

The Association for Civil Rights in Israel; Bimkom – Planners for Planning Rights; B'Tselem – the Israeli Information Cent e r for Human Rights in the Occupied Territories; Gisha: Legal Center for Freedom of Movement; HaMoked: The Center for the Defense of the Individual; Physicians for Human Rights; The Public Committee Against Torture in Israel.

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2007

Την Πέμπτη στα Κατεχόμενα

Νάμπλους

Το φαγητό αρχίζει να σώνεται στον προσφυγικό καταυλισμό Ein Bet Ilmeh των 5.000 Παλαιστινίων κοντά στη Νάμπλους της Δυτικής Όχθης.

Η ισραηλινή επιδρομή συνεχίζεται για 3η μέρα και η απαγόρευση κυκλοφορίας καθιστά αδύνατη την αγορά προμηθειών, ενώ υπάρχει και πρόβλημα με την υδροδότηση καθώς οι σφαίρες βρήκαν πολλές υδρορροές κι αφήνουν το νερό να χάνεται στα σοκάκια.

Η «αναγκαστική νηστεία» συμπίπτει με το Ραμαζάνι κατά το οποίο οι πιστοί νηστεύουν κατά τη διάρκεια της ημέρας και απολαμβάνουν ένα εορταστικό γεύμα – το iftar- όταν πέσει η νύχτα. Στο Ein Bet Ilmeh δεν έχει iftar.

Από την Τρίτη έχουν συλληφθεί πάνω από 30 άνθρωποι, ενώ σε διαδήλωση για τον τερματισμό της εισβολής ο στρατός χρησιμοποίησε πλαστικές σφαίρες τραυματίζοντας 14 συμμετέχοντες.

Γάζα

Παλαιστίνιος έφηβος σκοτώθηκε από θραύσμα οβίδας κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων του ισραηλινού στρατού στην κεντρική Γάζα. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες και το ιατρικό προσωπικό ο 17χρονος Mahmoud Kassassi μετά το χτύπημα συνετρίβη κάτω από ισραηλινή μπουλντόζα, η αριστερά πλευρά του προσώπου του πολτοποιήθηκε. Καμία οργάνωση δεν διεκδικεί τον έφηβο ως μέλος της.

Η Χαμάς κάνει λόγο για εισβολή με τανκ και μπουλντόζες περίπου 1,5 χιλιόμετρο μέσα στη Λωρίδα και ανακοίνωσε ότι νωρίτερα στο ίδιο σημείο τραυματίστηκαν σοβαρά δύο μαχητές της.

Ψήφισμα του Διεθνούς Συντονιστικού Δικτύου για την Παλαιστίνη (ICCP)

ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟΥ ΛΑΟΥ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

(ICCP)

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Βρυξέλλες

30-31 Αυγούστου 2007

Υλοποιώντας τα αναφαίρετα δικαιώματα του Παλαιστινιακού Λαού:

60 χρόνια είναι αρκετά! Τέρμα στο διωγμό, φέρτε τους πρόσφυγες στην πατρίδα!

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

Η ισραηλινή κατοχή και το απαρτχάιντ, με διεθνή υποστήριξη και συναίνεση, εξακολουθεί να αρνείται στον παλαιστινιακό λαό τα αναφαίρετα δικαιώματά του, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων της αυτοδιάθεσης και της επιστροφής. Τη στιγμή που οι ανθρωπιστικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη εξακολουθούν να επιδεινώνονται, ιδιαίτερα στην κατεχόμενη και πολιορκημένη Λωρίδα της Γάζας, τη στιγμή που οι παλαιστίνιοι πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να μην έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν το διεθνώς αναγνωρισμένο δικαίωμα της επιστροφής, και τη στιγμή που οι Παλαιστίνιοι μέσα στο Ισραήλ εξακολουθούν να έρχονται αντιμέτωποι με τη θεσμοθετημένη πολιτική διακρίσεων, αναγνωρίζουμε και δεσμευόμαστε στην παγκόσμια υποχρέωσή μας να εργαστούμε για την υλοποίηση αυτών των δικαιωμάτων.

Καθώς εμείς, οι οργανώσεις της κοινωνίας πολιτών, συνεδριάζουμε ξανά για να φέρουμε σε πέρας αυτή την υποχρέωση, συνεχίζουμε να εντάσσουμε τις εργασίες μας στο πλαίσιο των αρχών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του διεθνούς δικαίου, της Χάρτας των Ηνωμένων Εθνών και των ψηφισμάτων, και με δέσμευση στο διεθνισμό, σε μια δίκαιη ειρήνη και με την πεποίθηση ότι τα Ηνωμένα Έθνη εξακολουθούν να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο για τον τερματισμό της κατοχής.

Συναντιόμαστε με πάσα επίγνωση ότι η διεθνής διπλωματία απέτυχε να παράσχει στους Παλαιστινίους τα απαράγραπτα δικαιώματά τους. Πρωτίστως λόγω της υποστήριξης των ΗΠΑ προς την ισραηλινή κατοχή και τις πολιτικές απαρτχάιντ, και επειδή η Ευρώπη, τα Ηνωμένα Έθνη και άλλοι διεθνείς παράγοντες απέτυχαν να αμφισβητήσουν επιτυχώς αυτή την υποστήριξη, οι διπλωματικές προσπάθειες συμπεριλαμβανομένου του Κουαρτέτου και του λεγόμενου «Οδικού Χάρτη για την Ειρήνη» απέτυχαν. Δεν πιστεύουμε ότι περαιτέρω διπλωματικές προσπάθειες εντός αυτού του ανεπαρκούς πλαισίου, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων για μια περιορισμένη σύνοδο το Νοέμβριο του 2007 στην οποία τα Ηνωμένα Έθνη και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιτραπεί να διαδραματίσουν απλώς έναν περιθωριακό ρόλο, θα στεφθούν με μεγαλύτερη επιτυχία.

Εντούτοις, ο ρόλος των κοινοβουλίων και των βουλευτών παραμένει κρίσιμος για την οποιαδήποτε μελλοντική διπλωματική επιτυχία, και δεσμευόμαστε να εργαστούμε στενά με τα δικά μας εθνικά και περιφερειακά κοινοβούλια γι’ αυτό το σκοπό. Θα επικεντρώσουμε ειδικότερα τη βουλευτική μας δράση στην άσκηση πίεσης προς τις κυβερνήσεις να τηρήσουν την υποχρέωσή τους να εφαρμόσουν την 4η Συνθήκη της Γενεύης και σε άλλα ζητήματα του διεθνούς δικαίου. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η διεθνής υποστήριξη για τα παλαιστινιακά δικαιώματα παραμένει μια θεμελιώδης υποχρέωση των οργανισμών της κοινωνίας πολιτών σε όλο τον κόσμο. Επίσης αναγνωρίζουμε την υποχρέωσή μας να εργαστούμε για την επαναφορά του κεντρικού ρόλου των Ηνωμένων Εθνών στη διπλωματία σχετικά με την Παλαιστίνη.

Η παλαιστινιακή δημοκρατία υπονομεύτηκε, πρωτίστως εξαιτίας των από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ εκπορευόμενων παραλυτικών οικονομικών και πολιτικών κυρώσεων που επιβλήθηκαν στους Παλαιστινίους, οδηγώντας σε μια κλιμακούμενη ανθρωπιστική κρίση, ιδιαιτέρως στη Γάζα.

Στις 29 Νοεμβρίου του 1947, η Γενική Σύνοδος του ΟΗΕ εξέδωσε το Ψήφισμα 181, το Ψήφισμα του Διαμελισμού, που χώρισε την Παλαιστίνη σε ένα «Εβραϊκό κράτος» και ένα «Αραβικό κράτος», παραχωρώντας το 55% της γης στο πρώτο και το 45% στο δεύτερο. Σε τρεις μήνες από τώρα, στις 29 Νοεμβρίου, όταν θα πραγματοποιούνται φεστιβάλ στο Ισραήλ για τον εορτασμό του Ψηφίσματος 181, θα πρέπει να διαμαρτυρηθούμε για την κλοπή της γης που ακολούθησε. Πεντέμισι μήνες αργότερα, στις 15 Μαΐου του 2008, όταν το Ισραήλ θα γιορτάζει την ίδρυσή του, θα πρέπει να βροντοφωνάξουμε την απόρριψη 60 χρόνων διωγμών και απελάσεων. Θα πρέπει να πούμε στον κόσμο «Φτάνει πια Αρκετά»!

Οι ισραηλινές πολιτικές έναντι των Παλαιστινίων στο Ισραήλ και στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη συνιστούν παραβίαση της Διεθνούς Συνθήκης των Ηνωμένων Εθνών Εναντίον των Εγκλημάτων του Απαρτχάιντ. Θα εργαστούμε για την αποκάλυψη αυτών των παραβιάσεων και για την προσαγωγή στη δικαιοσύνη όλων των αυτουργών τους. Επίσης δεσμευόμαστε εμείς και οι οργανώσεις μας να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την εφαρμογή και την επιβολή της προ τριετίας Γνωμοδοτικής Απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου Δικαιοσύνης που έκρινε το Τείχος Απαρτχάιντ του Ισραήλ, και όλο το σχέδιο εγκατάστασής του στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη, ως παράνομο. Αναγνωρίζουμε ειδικά τον επείγοντα χαρακτήρα της δράσης για το Τείχος, που κυκλώνει παλαιστινιακές πόλεις στην πιο εκτενή ισραηλινή αρπαγή γης από το 1967, επειδή οδεύει προς την ολοκλήρωσή του και ανανεώνουμε την έκκλησή μας προς τα Ηνωμένα Έθνη, ιδιαίτερα τη Γενική Σύνοδο, να εργαστούν για την πλήρη εφαρμογή της γνωμοδότησης του δικαστηρίου της Χάγης.

Συναντιόμαστε στους χώρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην πρωτεύουσα της Ευρώπης, στις παραμονές της 60ής επετείου της Παλαιστινιακής Nakba, ή καταστροφής, που οδήγησε στη δημιουργία του Κράτους του Ισραήλ. Αυτή η συνεχιζόμενη καταστροφή, με το διωγμό και την απώλεια εδαφών για εκατοντάδες χιλιάδες Παλαιστινίους και αποστέρηση εξουσίας από εκατοντάδες χιλιάδες περισσότερους, έθεσε τις βάσεις για τη σημερινή πολιτική, οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Αναγνωρίζουμε την ειδική ευθύνη της Ευρώπης στις απαρχές αυτής της κρίσης, καθώς ήταν η απάντηση στον ευρωπαϊκό αντισημιτισμό και τέλος στο Ολοκαύτωμα εναντίον των Ευρωπαίων Εβραίων που οδήγησε στην απόφαση της Ευρώπης να υποστηρίξει τη λύση του «Εβραϊκού Ζητήματος» που υιοθετήθηκε εις βάρος του παλαιστινιακού λαού. Αναγνωρίζοντας αυτή την πρόδηλη πραγματικότητα, καλούμε την Ευρώπη και τα Ηνωμένα Έθνη να ενωθούν με την κοινωνία πολιτών αναγνωρίζοντας το 2008 ως το έτος της επετείου μνήμης της Nakba και της ανατροπής των συνεπειών της.

Δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε μια νέα πραγματικότητα στη Μέση Ανατολή, για όλους τους λαούς της: μια πραγματικότητα βασισμένη στη δικαιοσύνη, την ισότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές δίκαιο, μια πραγματικότητα που θέτει τέρμα στην κατοχή, και μια πραγματικότητα που υλοποιεί επιτέλους τα αναφαίρετα δικαιώματα του παλαιστινιακού λαού, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων της αυτοδιάθεσης και της επιστροφής, και του δικαιώματος ίδρυσης ενός ανεξάρτητου, κυρίαρχου παλαιστινιακού κράτους με πρωτεύουσά του την Ιερουσαλήμ.

Απαιτούμε τον άμεσο τερματισμό της απομόνωσης της Γάζας. Καλούμε στην άμεση απελευθέρωση των παλαιστινίων βουλευτών και υπουργών που απήχθησαν παράνομα από τις δυνάμεις της ισραηλινής κατοχής. Καλούμε επίσης τους Παλαιστινίους να προχωρήσουν στην αναζωογόνηση της πολιτικής ενότητας μέσα στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη και στην άμεση διεθνή αναγνώριση μιας τέτοιας επανενωμένης παλαιστινιακής πολιτικής συγκρότησης. Υποστηρίζουμε τους συναδέλφους μας στην παλαιστινιακή κοινωνία πολιτών και εξακολουθούμε να ανησυχούμε εξαιρετικά για την απειλή στη δημοκρατία που συνιστά η πρόσφατη απαγόρευση 103 μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Γι’ αυτό απευθύνουμε το ακόλουθο κάλεσμα:

Έκκληση σε Δράση

Καταδικάζουμε το από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ εκπορευόμενο μποϊκοτάζ του παλαιστινιακού λαού και θα απαντήσουμε ανταποκρινόμενοι στην έκκληση της παλαιστινιακής κοινωνίας πολιτών το 2005, ισχυροποιώντας την παγκόσμια καμπάνια μας για μποϊκοτάζ, κυρώσεις και απόσυρση επενδύσεων (BDS) ως μια μη βίαιη προσπάθεια ενάντια στην ισραηλινή κατοχή, το Απαρτχάιντ και την καταπίεση.

Καταδικάζουμε τις ισραηλινές πολιτικές αποκλεισμού και διακρίσεων εναντίον των Παλαιστινίων και δεσμευόμαστε σε μια εκστρατεία αποκάλυψης και εναντίωσης σε ισραηλινές πολιτικές όπως οι παραβιάσεις της Διεθνούς Συνθήκης Εναντίον των Εγκλημάτων του Απαρτχάιντ.

Καταδικάζουμε τις τωρινές, ελεγχόμενες από τις ΗΠΑ, διπλωματικές προσπάθειες ως μια πολιτική χειραγώγηση, και θα εργαστούμε για την επέκταση και την ισχυροποίηση του ρόλου των Ηνωμένων Εθνών και της διεθνούς κοινωνίας πολιτών. Με τους συναδέλφους μας στην Ευρωπαϊκή Συντονιστική Επιτροπή για την Παλαιστίνη (ECCP) και άλλους στην παγκόσμια κοινωνία πολιτών, με τα Ηνωμένα Έθνη, με κοινοβούλια και βουλευτές, καθώς και με οργανισμούς όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης και την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ενώσουμε τις προσπάθειές μας για να απαιτήσουμε οι κυβερνήσεις να εργαστούν για την τήρηση των υποχρεώσεών τους υπό την 4η Συνθήκη της Γενεύης και άλλες σχετικές όψεις του διεθνούς δικαίου αναφορικά με τις ισραηλινές παραβιάσεις. Αναγνωρίζουμε την ειδική υποχρέωση που επιβάλλεται σε όλους τους συνυπογράφοντες της 4ης Συνθήκης της Γενεύης να εφαρμόσουν τη Γνωμοδοτική Απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου Δικαιοσύνης.

Απορρίπτουμε τον ισχυρισμό ότι σε μια περίοδο εσωτερικού παλαιστινιακού διχασμού και κρίσης η διεθνής κοινότητα και η διεθνής κοινωνία πολιτών πρέπει απλώς να κάνει στην άκρη και επιβεβαιώνουμε και πάλι την ανανεωμένη μας δέσμευση να εργαστούμε για τη δικαιοσύνη, την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Καλούμε τη διεθνή κοινότητα να σεβαστεί τα αποτελέσματα της παλαιστινιακής δημοκρατίας.

Καλούμε την Ευρωπαϊκή Ένωση να οργανώσει μια διερευνητική αποστολή για τις ισραηλινές παραβιάσεις της Διεθνούς Συνθήκης Εναντίον των Εγκλημάτων του Απαρτχάιντ και άλλων διεθνών κανόνων δικαίου στην αντιμετώπιση των Παλαιστινίων που ζουν εντός του Ισραήλ, καθώς και τις παραβιάσεις της 4ης Συνθήκης της Γενεύης στην ισραηλινή εκστρατεία απομόνωσης του 1,5 εκατομμυρίου ανθρώπων της Λωρίδας της Γάζας.

Καταδικάζουμε τον επερχόμενο θρίαμβο που σηματοδοτεί τόσο έντονα ο αμερικανικός, ισραηλινός και ευρωπαϊκός εορτασμός της ανεξαρτησίας του Ισραήλ, και οικοδομούμε μια εκστρατεία ενημέρωσης και κινητοποίησης για να σημαδέψουμε το 2008 ως έτος μνήμης του παλαιστινιακού διωγμού ταγμένο στην ανατροπή των απωλειών 60 χρόνων. Ιδιαίτερα καλούμε τα Ηνωμένα Έθνη, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Κίνημα των Αδεσμεύτων να σημαδέψουν την 29η Νοεμβρίου του 2007 ως διεθνή ημέρα για την επέτειο μνήμης του Ψηφίσματος Διαμελισμού του 1947 και των συνεπειών του.

Τέλος, δεσμευόμαστε, και καλούμε τη διεθνή κοινωνία πολιτών, να ενωθούμε με τις παλαιστινιακές κοινότητες μέσα στο Ισραήλ, στην εξορία και στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη, για να κινητοποιηθούμε για ένα έτος εκπαιδευτικής ενημέρωσης και καμπάνιας που θα ξεκινήσεις στις 29 Νοεμβρίου του 2007. Αυτό το έτος θα συμπεριλάβει τη 15η Μαΐου 2008, ως ημέρα παγκόσμιας κινητοποίησης για την επέτειο μνήμης της Nakba, και της συνεχιζόμενης άρνησης των παλαιστινιακών δικαιωμάτων.

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2007

«Εχθρική οντότητα» η Γάζα – Νεκροί στη Νάμπλους

Πηγή: Associated Press

«Εχθρική οντότητα» η Γάζα

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ισραήλ κήρυξε την Τετάρτη τη Γάζα «εχθρική οντότητα», απόφαση που εξουσιοδοτεί την κυβέρνηση να διακόψει ζωτικές προμήθειες προς τη Λωρίδα, νερού, ηλεκτρισμού και καυσίμων. Ωστόσο δεν δόθηκε το πράσινο φως για την υλοποίηση ούτε προσδιορίστηκε χρονικά η εφαρμογή της διακοπής.

Η διακοπή των βασικών αυτών προμηθειών θα αποτελέσει το πιο σκληρό αντίποινο για τις ρουκέτες κασάμ καθώς η Γάζα εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από ισραηλινούς προμηθευτές για τα εν λόγω είδη.

Σύμφωνα με ανώνυμες πηγές ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας Εχούντ Μπαράκ δήλωσε ότι «ο στόχος είναι να αποδυναμωθεί η Χαμάς», καθώς και ότι το Ισραήλ κατευθύνεται όλο και πιο κοντά σε μια στρατιωτική επιχείρηση μεγάλης κλίμακας στη Γάζα, πριν από την οποία θα πρέπει να διερευνηθεί ένα «εύρος επιλογών». Την ίδια στιγμή, πρόσθεσε, το Ισραήλ ελπίζει να ενδυναμώσει την κυβέρνηση του παλαιστινίου προέδρου Μαχμούντ Αμπάς στη Δυτική Όχθη.

Νεκροί στη Νάμπλους

Ένας 38χρονος άντρας με ειδικές ανάγκες είναι το δεύτερο θύμα της εισβολής στη Νάμπλους που ξεκίνησε χθες.

Ο Adib Salim Damoni στεκόταν στο παράθυρο του σπιτιού του στον προσφυγικό καταυλισμό Ein Bet Ilmeh κοντά στη Νάμπλους όταν η σφαίρα του κατάφερε θανάσιμο πλήγμα στο λαιμό.

Η ανακοίνωση του ισραηλινού στρατού κάνει λόγο για το θάνατο ενόπλου κατά τη διάρκεια σφοδρής ανταλλαγής πυρών με ομάδα μαχητών της Χαμάς και του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PFLP).

Οι λάμψεις από τις εκρήξεις και οι μαύροι καπνοί έπνιξαν τον ουρανό πάνω από τον καταυλισμό, ενώ το ηλεκτρικό διακόπηκε αφήνοντας τους 5.000 κατοίκους του χωρίς ρεύμα και σε αρκετές περιπτώσεις νερό.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες ο στρατός εισβάλει στα σπίτια μέσα από τα στενά σοκάκια του καταυλισμού και γκρεμίζει τοίχους για να προελάσει από το ένα κτίριο στο άλλο. Παράλληλα έχει επιβληθεί απαγόρευση κυκλοφορίας από την Τρίτη και κανένας δεν επιτρέπεται να εισέλθει ή να εξέλθει από το στρατόπεδο, ούτε καν τα παλαιστινιακά ασθενοφόρα. Τσιμεντένια μπλόκα και μπάζα από μπουλντόζες έχουν αποκλείσει την κεντρική και άλλες οδούς.

Χθες, την πρώτη μέρα της εισβολής σκοτώθηκαν ένας ένοπλος παλαιστίνιος έφηβος και ένας ισραηλινός στρατιώτης.