Τρίτη 22 Μαΐου 2007

Έκκληση Λαϊκού και Δημοκρατικού Μετώπου

(φωτογραφία από Σύλλογο Ιντιφάντα)

Πηγή: www.maannews.net

Το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης - PFLP και το Δημοκρατικό Μέτωπο για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης - DFLP καλούν τις παλαιστινιακές οργανώσεις να ενωθούν απέναντι στις εντεινόμενες ισραηλινές επιθέσεις στη Λωρίδα της Γάζας.

Το Λαϊκό Μέτωπο κάλεσε τον παλαιστινιακό λαό να ενωθεί απέναντι στην πρόσφατη κλιμάκωση της ισραηλινής βίας στη Λωρίδα της Γάζας, τονίζοντας σε ανακοίνωση που εκδόθηκε τη Δευτέρα, ότι η ισραηλινή επίθεση πρέπει να αποτελέσει κίνητρο για την προώθηση της ενότητας, και λόγος για να αποφευχθούν οι εσωτερικές διαφορές και να σταματήσουν οι εσωτερικές διαμάχες. Το PFLP παρότρυνε όλους τους Παλαιστίνιους να «κλιμακώσουν την αντίσταση ενάντια στην Ισραηλινή κατοχή» και «να αντιμετωπίσουν τις ισραηλινές επιθέσεις». Επίσης ανανέωσε τις εκκλήσεις προς όλες τις παρατάξεις για την επανέναρξη του διαλόγου ώστε να συμμετάσχουν όλοι στην πολιτική διαδικασία χωρίς διαχωρισμούς. Ως αιτία των πρόσφατων συγκρούσεων ανάμεσα στις παρατάξεις στη Λωρίδα της Γάζας κατέδειξε τους διαχωρισμούς μέσα στην κυβέρνηση. Παράλληλα το PFLP κάλεσε τη διεθνή κοινότητα να προστατέψει τον Παλαιστινιακό Λαό.

Στο ίδιο πνεύμα το Δημοκρατικό Μέτωπο καταδίκασε το «έγκλημα» των ισραηλινών δυνάμεων στη Γάζα χτες, όταν ο Ισραηλινός στρατός επιτέθηκε σε σπίτι που ανήκε στο ηγετικό στέλεχος της Χαμάς Khalil Al-Hayyah και σε αυτοκίνητο πολιτών. Το DFLP ζήτησε από τις παλαιστινιακές δυνάμεις και τις δυνάμεις ασφαλείας να ενωθούν για να «ανατρέψουν τις ισραηλινές προθέσεις να καταστραφεί το Παλαιστινιακό σχέδιο».

Δευτέρα 21 Μαΐου 2007

Κλιμακώνεται η επίθεση του Ισραήλ στη Γάζα

Πηγή: Associated Press

Ο σημερινός μέχρι στιγμής απολογισμός των ισραηλινών αεροπορικών επιδρομών στη Λωρίδα της Γάζας είναι πέντε νεκροί ένοπλοι. Οι τέσσερις ήταν μέλη της Ισλαμικής Τζιχάντ και ο πέμπτος μέλος της Χαμάς. Επλήγησαν επίσης, σύμφωνα με το στρατό, αποθήκες όπλων.

Την προηγούμενη νύχτα το Ισραήλ χτύπησε την οικία του βουλευτή της Χαμάς Khalil al-Haya σκοτώνοντας οκτώ ανθρώπους, οι έξι πολίτες. Επρόκειτο για την πιο αιματηρή επίθεση. Δύο μέλη της ασφάλειας του ίδιου βουλευτή είχαν σκοτωθεί στην αεροπορική επιδρομή της Πέμπτης. Ο στρατός αρνήθηκε ότι ο στόχος ήταν το σπίτι του βουλευτή, αλλά ομάδα πέντε ένοπλων μελών της Χαμάς εκεί κοντά.

Τη Δευτέρα έγινε κοινή νεκρώσιμη ακολουθία των θυμάτων τα σώματα των οποίων ήταν τυλιγμένα στις πράσινες σημαίες της Χαμάς. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι παραστάθηκαν στην κηδεία. Απευθυνόμενος στο συγκεντρωμένο πλήθος ο πρωθυπουργός Ισμαήλ Χανίγιε δήλωσε «Δέχεστε επίθεση επειδή είστε δυνατοί, επειδή είστε οι υποστηρικτές της αντίστασης στην Παλαιστίνη».

Από τις ισραηλινές επιθέσεις έχουν σκοτωθεί σχεδόν 40 Παλαιστίνιοι, οι περισσότεροι μέλη ενόπλων οργανώσεων. Η εξαπόλυση ρουκετών ενάντια στο Ισραήλ δεν έχει σταματήσει, τη Δευτέρα εκτοξεύθηκαν τέσσερις ρουκέτες, χωρίς να σημειωθούν θύματα. Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό τις τελευταίες έξι μέρες έχουν εξαπολυθεί 150 ρουκέτες, προκαλώντας κάποιους τραυματισμούς.

Εικάζεται ότι η πολιτική ηγεσία της Χαμάς θα αποτελέσει άμεσα στόχο των επιθέσεων του Ισραήλ. Ο αμερικανός πρέσβης Ρίτσαρντ Τζόουνς δήλωσε ανοικτή υποστήριξη στις ισραηλινές επιθέσεις λέγοντας «απευθύνουμε διαρκώς έκκληση στο Ισραήλ να στοχεύει όσο περισσότερο μπορεί εκείνους που ευθύνονται γι’ αυτές τις πράξεις και να αποφύγει τις αθώες ασύμμετρες απώλειες. Δεν νομίζω ότι τους ζητάμε να συγκρατηθούν, αλλά να είναι ξεκάθαροι ότι επικεντρώνουν σε όσους ευθύνονται ουσιαστικά για τις τρομοκρατικές ενέργειες εις βάρος του Ισραήλ».

Σε συνέντευξή του στο ισραηλινό ραδιόφωνο τη Δευτέρα ο υπουργός Δημόσιας Ασφάλειας του Ισραήλ Άβι Ντίχτερ απαίτησε τη δολοφονία του αρχηγού της Χαμάς Καλέντ Μασάλ που ζει στην πρωτεύουσα της Συρίας Δαμασκό, διευκρινίζοντας αργότερα ότι εκφράζει την προσωπική του άποψη.

Οι ισραηλινές επιδρομές φαίνεται να βοήθησαν την εφαρμογή της εκεχειρία μεταξύ Χαμάς και Φατάχ. Στη Γάζα κυριαρχεί η αίσθηση ότι η ισραηλινή επίθεση ενώνει τις παλαιστινιακές οργανώσεις απέναντι στον κοινό εχθρό. Ωστόσο σποραδικές συγκρούσεις ξέσπασαν και τη Δευτέρα όταν τρεις μασκοφόροι εισέβαλαν σε κτίριο στο Καν Γιουνίς και πυροβόλησαν δύο άντρες της Χαμάς, τραυματίζοντας σοβαρά τον έναν. Η Χαμάς κατηγόρησε τους άντρες της ασφάλειας της Φατάχ αλλά δεν δόθηκε συνέχεια.

Σύντομη επισκόπηση

Πέμπτη 17 Μαΐου

Τέσσερεις ένοπλες παλαιστινιακές οργανώσεις πραγματοποίησαν κοινή συνέντευξη τύπου στη Νάμπλους στη βόρεια Δυτική Όχθη και κάλεσαν τις παλαιστινιακές οργανώσεις να παραμείνουν πιστές στη συμφωνία της Μέκκας ώστε να αποφευχθεί η κλιμάκωση των ενδο-παλαιστινιακών συγκρούσεων. Οι ένοπλες οργανώσεις που συμμετείχαν ήταν οι: Ταξιαρχίες του Αλ Άκσα (Φατάχ) Ταξιαρχίες του Αλ Κασσάμ (Χαμάς), Ταξιαρχίες του Αλι Αμπου Μουσταφά (Λαικό Μέτωπο για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, PFLP) και Ταξιαρχίες Αλ Κούντς (Ισλαμική Τζιχάντ).

Ο ηγέτης των Ταξιαρχιών του Αλ Άκσα στη Νάμπλους Μααντι αμπου Γάζαλα, ανέγνωσε κοινή δήλωση εκ μέρους των τεσσάρων ταξιαρχιών, η οποία ανέφερε: «Απορρίπτουμε ολοκληρωτικά τις προσπάθειες διεύρυνσης του κύκλου της βίας …. Απαιτούμε από αυτούς που ενδιαφέρονται για τα παλαιστινιακά συμφέροντα να προσπαθήσουν να σταματήσουν τη διένεξη και ποτέ να μη δώσουν στους υποκινητές την ευκαιρία να συνεχίσουν τις δολοφονίες και την καταπίεση». Οι ένοπλες ομάδες κάλεσαν επίσης τον Παλαιστίνιο Πρόεδρο Μαχμούντ Αμπάς και τον πρωθυπουργό Ισμαήλ Χανίγιε «να καταβάλουν σοβαρές προσπάθειες για να σταματήσει να χύνεται παλαιστινιακό αίμα»

Παρασκευή 18 Μαΐου

Περίπου 18 είναι οι νεκροί μέχρι στιγμής από τους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας, και πολλοί τραυματίες ανάμεσά τους και παιδιά, πολλοί από αυτούς σε κρίσιμη κατάσταση. Σους νεκρούς συμπεριλαμβάνονται τρείς βοσκοί, τρείς έφηβοι καθώς και μέλη των ταξιαρχιών του Αλ Κάσαμ και της Χαμάς. Νοσοκομειακοί αναφέρουν ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούσαν να πλησιάσουν τις βομβαρδισμένες περιοχές και να παραλάβουν τους τραυματίες επειδή τα πολεμικά αεροπλάνα συνέχιζαν για πολύ ώρα να βομβαρδίζουν.

Σάββατο 19 Μαΐου

Ο Αμπνούλ Χακίμ Αουάντ, στέλεχος της Φατάχ, ανακοίνωσε ότι επιτεύχθηκε νέα εκεχειρία ανάμεσα στη Χαμάς και τη Φατάχ, υπό την καθοδήγηση της αιγυπτιακής αντιπροσωπείας στη Γάζα. Η συμφωνία προβλέπει την απομάκρυνση των ενόπλων από τους δρόμους και τις στέγες, ξεκινώντας από τις 3.00 και 4.00 αντίστοιχα. Επίσης θα γίνει προσπάθεια να επιτευχθεί ανταλλαγή ομήρων στην αιγυπτιακή πρεσβεία.

Ο Αμπάς και ο Χανίγιε μίλησαν τηλεφωνικά στους αντιπροσώπους τους προκειμένου να τους πιέσουν για την εφαρμογή της συμφωνίας.

Η ανακοίνωση του γραφείου του Παλαιστίνιου Προέδρου αναφέρει «Η συνάντηση έγινε σε χώρο του κινήματος της Ισλαμική Τζιχάντ, κατόπιν διαβουλεύσεων με τον αιγύπτιο πρόεδρο Μουμπάρακ, τον Παλαιστίνιο πρόεδρο και τον πρωθυπουργό και τον Χαλέντ Μεσαλ».

Η συμφωνία για την απομάκρυνση των ενόπλων και την ανταλλαγή των ομήρων άρχισε ήδη από το Σάββατο το απόγευμα, ενώ αντιπρόσωποι όλων των πλευρών πρόκειται να παρακολουθούν την εφαρμογή της συμφωνίας.

Κυριακή 20 Μαΐου

Το πρωί αιφνιδιαστικά ο ισραηλινός στρατός ισοπέδωσε χωράφι και ξερίζωσε αιωνόβιες ελιές στο χωριό Άρτας -νότια της Βηθλεέμ- προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για το αποχετευτικό σύστημα του παρακείμενου εποικισμού Εφράτ. Στο χωριό είχε στηθεί κατασκήνωση από την Εθνική Πρωτοβουλία με τη συμμετοχή παλαιστίνιων, διεθνών και ισραηλινών ακτιβιστών για την προστασία του χωραφιού. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες οι στρατιώτες έπιναν, γελούσαν και πανηγύριζαν προκλητικά μετά την ισοπέδωση.

Επίθεση εποίκων σε διεθνείς ακτιβιστές στη Χεβρώνα

Τελ Ρουμέιντα, Χεβρώνα

Το Σάββατο 19 Μαϊου, στις 14.30 το μεσημέρι ομάδα 6 Ισραηλινών εποίκων, ηλικίας 15-17 ετών, επιτέθηκε εναντίον μικρών Παλαιστινίων και δύο ατόμων που δραστηριοποιούνται για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την Τρούντι από τη Γερμανία και το Γιώργο από την Ελλάδα.

Οι νεαροί έποικοι ερχόμενοι από τον παράνομο εποικισμό του Τελ Ρουμέιντα διασταυρώθηκαν με ομάδα Παλαιστίνιων παιδιών και άρχισαν να τα παρενοχλούν και να τα σπρώχνουν. Οι δύο διεθνείς τους ακολούθησαν λίγο παρακάτω, κοντά στον παράνομο εποικισμό του Μπέιτ Χαντάσσα. Στο σημείο αυτό οι έποικοι άρχισαν να τους πετούν πέτρες και όταν ο Γιώργος άνοιξε την κάμερα και άρχισε να βιντεοσκοπεί, οι έποικοι του επιτέθηκαν από την πίσω πλευρά.

«Με χτύπησαν αρκετές φορές στο κεφάλι και μετά έπεσα κάτω. Στη συνέχεια, οι έποικοι άρχισαν να με κλωτσούν ενώ ήμουν πεσμένος στο έδαφος. Έσπασαν την κάμερά μου και προσπάθησαν να την κλέψουν. Ο ισραηλινός στρατιώτης, που στεκόταν μπροστά μου, φώναξε στους εποίκους αλλά εκείνοι δεν σταμάτησαν την επίθεση» καταγγέλλει ο Γιώργος.

«Όταν πήγα να βοηθήσω το Γιώργο οι έποικοι τον κλώτσησαν και έπεσε στο έδαφος, και τότε δύο απ’ αυτούς επιτέθηκαν σε εμένα. Με κλώτσησαν στο στομάχι. Ήταν μεγάλα αγόρια 15 - 17 χρονών. Άρχισα να ουρλιάζω. Οι έποικοι δεν έφυγαν ούτε όταν φώναξαν οι στρατιώτες. Έφυγαν μόνο όταν είδαν την αστυνομία να φτάνει» αναφέρει η Τρούντι, από τη Γερμανία.

Η ισραηλινή αστυνομία μετέφερε το Γιώργο και την Τρούντι στο αστυνομικό τμήμα για να καταθέσουν αναφορά. Ο Γιώργος ωστόσο αισθανόταν έντονες ζαλάδες και πόνους και ζήτησε από την αστυνομία να τους οδηγήσει στο νοσοκομείο. Η αστυνομία αρνήθηκε και τους άφησε έξω από το τμήμα από όπου οι δύο διεθνείς πήραν ταξί για το νοσοκομείο. Στις 15.00 έφτασαν στο Αλ Άχλι., όπου και εξετάστηκαν από γιατρούς.

Παρασκευή 18 Μαΐου 2007

Στο χείλος του εμφυλίου

Φωτογραφία από το Αμπού Ντις (Σύλλογος Ιντιφάντα)

Πηγή: Associated Press

Για έκτη συνεχή μέρα συνεχίζονται οι συγκρούσεις μεταξύ Φατάχ και Χαμάς στη Γάζα και το Ισραήλ εισέβαλε με τεθωρακισμένα και έκανε αεροπορικές επιδρομές. 47 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί από συμπατριώτες τους και άλλοι 17 από ισραηλινά πυρά.

Η ισραηλινή αεροπορία την Παρασκευή έριξε πυραύλους στα ανατολικά της πόλης της Γάζας σκοτώνοντας 5 Παλαιστίνιους εκ των οποίων οι 3 ήταν μέλη της Χαμάς, 6 τραυματίστηκαν. Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι στόχος ήταν ένα αρχηγείο της Χαμάς. Ακολούθησαν τρεις ακόμη ρίψεις, η μία από τις οποίες σε στρατιωτικό κτίριο της Χαμάς κοντά στην κεντρική πόλη Deir al Balah της Γάζας. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, κατά πάσα πιθανότητα επειδή η οργάνωση είχε διατάξει τον κόσμο της να εγκαταλείψει εγκαταστάσεις που θεωρούνται στόχοι του Ισραήλ.

Οι οδομαχίες μεταξύ Παλαιστινίων έχουν αποκλιμακωθεί, αλλά η τελευταία εκεχειρία είναι έωλη. Σε πολλές περιοχές ακούγονται σποραδικά πυρά ενώ οι ένοπλοι που είχαν υποσχεθεί να αποσυρθούν από τους δρόμους εξακολουθούν να περιφέρονται στα οδοφράγματα και να παίρνουν θέσεις πάνω σε στέγες σπιτιών.

Ο Walid al-Awad, μέλος επιτροπής για την εφαρμογή της εκεχειρίας δήλωσε ότι η ομάδα του εργάζονταν μέχρι αργά χθες το βράδυ για να πείσει τις αντιμαχόμενες πλευρές να αποσυρθούν, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. «Τίποτα δεν εφαρμόστηκε και προειδοποίησα και τις δύο πλευρές ότι αυτή είναι μια ωρολογιακή βόμβα που σαμποτάρει τις προσπάθειές μας» είπε.

Απ’ όλες τις απόψεις οι επιδόσεις της Χαμάς στον τελευταίο γύρο εσωτερικών συγκρούσεων ήταν υψηλότερες από εκείνες της Φατάχ, με περισσότερη πειθαρχία και πιο ψυχωμένους μαχητές.

Αν και το Ισραήλ δηλώνει ότι δεν τάσσεται με κάποια πλευρά, οι αεροπορικές επιδρομές δυσκόλεψαν τη μετακίνηση των ένοπλων της Χαμάς και κατά συνέπεια βοήθησαν τη Φατάχ. Οι διοικητές της Χαμάς έδωσαν οδηγίες στους μαχητές με γουόκι τόκι να μην είναι εποχούμενοι, να μη μιλάνε σε κινητά και να μην συγκεντρώνονται σε μεγάλες ομάδες καθώς και να εγκαταλείψουν κτίρια που είναι γνωστά στο Ισραήλ και τη Φατάχ ως προπύργια της Χαμάς.

Οι ιστοσελίδες, το ραδιόφωνο και το τηλεοπτικό κανάλι της Χαμάς κατηγορούν δυνάμεις πιστές στον Αμπάς για συνεργασία με το Ισραήλ, κατηγορία που εκπρόσωπος της Φατάχ χαρακτήρισε παράλογη. Την Παρασκευή η τηλεόραση της Χαμάς κατονόμασε τρεις αρχηγούς της ασφάλειας της Φατάχ ότι διεξάγουν μυστικές συνομιλίες με «ξένο» προσωπικό ασφαλείας για ανταλλαγή πληροφοριών για ένοπλες ομάδες. «Έχουν βυθιστεί βαθιά στην προδοσία και θα τους αντιμετωπίσουμε όπως πρέπει» έλεγε η εκπομπή. Η τηλεόραση δεν διευκρίνισε την ταυτότητα των ξένων, αλλά δυνάμεις της Φατάχ που συνδέονται με τον Αμπάς έχουν λάβει ενημέρωση και εκπαίδευση από τις ΗΠΑ. Ο Αμπάς ακύρωσε την Πέμπτη ταξίδι του στη Γάζα για συνομιλίες με τον πρωθυπουργό Ισμαήλ Χανίγιε, για λόγους ασφάλειας.

Μέχρι στιγμής το Ισραήλ δεν φαίνεται να ετοιμάζει εισβολή μεγάλης κλίμακας. Ο ισραηλινός κυβερνητικός εκπρόσωπος Miri Eisen δήλωσε ωστόσο ότι «το Ισραήλ θα λάβει κάθε αμυντικό μέτρο για να σταματήσει αυτές τις επιθέσεις με ρουκέτες. Θα υπερασπιστούμε τους πολίτες μας ενάντια στις ρουκέτες, ενάντια στα όπλα, ενάντια στην υποστηριζόμενη από το Ιράν Χαμάς που επιτίθεται στο Ισραήλ».

Οι αναλυτές λένε ότι οι ισραηλινοί πολιτικοί προσπαθούν να ισορροπήσουν πάνω σε μια λεπτή γραμμή ώστε να αποφευχθεί η ενότητα των παλαιστινιακών οργανώσεων σ’ ένα ενιαίο μέτωπο εναντίον του Ισραήλ, αλλά και να μη χρεωθεί το τελευταίο μια ακόμη στρατιωτική αποτυχία μετά τον Λίβανο.

Τετάρτη 16 Μαΐου 2007

Κίνημα Ελεύθερη Γάζα

Σαλπάροντας για να Σπάσουμε την Πολιορκία της Γάζας

Αυτό το καλοκαίρι – σαράντα χρόνια μετά την Ισραηλινή κατοχή της Δυτικής Όχθης και της Λωρίδας της Γάζας – διεθνείς, Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί πολίτες θα αποπλεύσουν για τη Γάζα για να προκαλέσουν τον ισραηλινό έλεγχο και την απομόνωση του 1,4 εκατομμυρίου Παλαιστινίων που ζουν εκεί. Το σχέδιο έχει στόχο να αφυπνίσει τις συνειδήσεις των λαών του κόσμου, που έχουν γυρίσει τις πλάτες τους σ’ ένα λαό του οποίου τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ευημερία και η ίδια η ύπαρξη θυσιάζονται στην πολιτική σκοπιμότητα.

Το Ισραήλ λέει ότι η Γάζα δεν είναι πλέον κατεχόμενη, ωστόσο αρνείται στους Παλαιστινίους την πρόσβαση στην εργασία, στη μετακίνηση, στους επισκέπτες, στο εμπόριο, στην εκπαίδευση, στην υγεία και στην ιατρική περίθαλψη. Ο στρατός του έχει μετατρέψει τη Λωρίδα της Γάζας σε μια υπαίθρια φυλακή που ελέγχεται από αέρος, από το έδαφος και από τη θάλασσα. Λόγω δρακόντειων περιορισμών στην πρόσβαση στον έξω κόσμο, οι Παλαιστίνιοι ζουν στο χείλος της ανθρωπιστικής καταστροφής. Ύστερα από 40 χρόνια βάναυσης ισραηλινής κατοχής, έφτασε ο καιρός η Γάζα να απελευθερωθεί.

Επιλέγουμε να μην περιμένουμε πια τα Ηνωμένα Έθνη να εφαρμόσουν τα ψηφίσματά τους, τον κόσμο να πράξει το ανθρωπιστικό του καθήκον, ή το Ισραήλ να σεβαστεί τα ανθρώπινα δικαιώματα που κατοχυρώνει η Παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και η Τέταρτη Συνθήκη της Γενεύης. Επιλέγουμε να δράσουμε για τα δικαιώματα αυτά ως ελεύθεροι άνθρωποι και να διακηρύξουμε την αλληλεγγύη μας με τον Παλαιστινιακό λαό.

- Δεν θα καθόμαστε άπραγοι ενόσω το Ισραήλ πολιορκεί τη Γάζα και αρνείται στους Παλαιστινίους τον έλεγχο των ίδιων των συνόρων τους.

- Δεν θα αποδεχτούμε ότι οι 1,4 εκατομμύρια άνθρωποι της Γάζας είναι παγιδευμένοι και λιμοκτονούν περιστοιχισμένοι από ένα τείχος 8 μέτρων.

- Δεν θα καθόμαστε άπραγοι ενόσω αυτοί οι πολίτες τρομοκρατούνται από βομβαρδισμούς, εισβολές και απαγωγές από τον ισραηλινό στρατό.

Δεν θα περιμένουμε το Ισραήλ να επιτρέψει στη Γάζα να είναι ελεύθερη. Γι’ αυτό επιλέγουμε να αποπλεύσουμε σ’ αυτή την πολιορκημένη περιοχή και να προκαλέσουμε το Ισραήλ επειδή έχει φυλακίσει τους Παλαιστινίους, ενώ υποκρίνεται στον κόσμο ότι είναι ελεύθεροι. Επιλέγουμε τη μη βίαιη αντίσταση των πολιτών ενάντια στις άδικες πολιτικές της κατοχής για να δείξουμε ότι όλοι μπορούν να συμμετέχουν στην αντίσταση ενάντια στην αδικία.

Για το λόγο αυτό ζητάμε την υποστήριξη σας και τη συμμετοχή σ’ αυτή την έκφραση έγνοιας και αλληλεγγύης είτε παίρνοντας μέρος ή συνεισφέροντας οικονομικά σ’ αυτό το ταξίδι.

Για online χορηγίες ή για αποστολή επιταγών πηγαίνετε στο www.pcwf.org και πατήστε στη σελίδα SPONSOR A CHILD

Στη δωρεά σας γράψτε BREAKTHESIEGE. Θα αποδοθεί στη δράση του πλοίου

Κίνημα Ελεύθερη Γάζα

Ιστοσελίδα: www.freegaza.org Email: friends@freegaza.org

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ καλέστε:

EU: Ισπανία: +34.93.441.70.79 Βρετανία +44.77.39.14.70.95

Ισραήλ: +972.546.327.736. Λίβανος: + 00.96.13.812.393

ΗΠΑ: Τέξας: 01-512-779-6115 Καλιφόρνια: 01-510-236-533 Μεσοδυτικά: 01-816-805-7133

Ανακοίνωση της Παλαιστινιακής Εθνικής Επιτροπής για την 59η Επέτειο της Νάκμπα

Ανακοίνωση για την 59η Επέτειο της Νάκμπα

Δεν υπάρχει Υποκατάστατο για την Επιστροφή στα Σπίτια μας

Εξαιτίας της Σιωνιστικής επίθεσης εναντίον της Παλαιστίνης, τα δεινά του Παλαιστινιακού λαού είναι διαρκή και αυξανόμενα. Τώρα, τον 59ο χρόνο του αναγκαστικού εκπατρισμού μας, απειλούμαστε με νέο αναγκαστικό εκτοπισμό εξαιτίας της οικοδόμησης του Τείχους Απαρτχάιντ και της πολιτικής της πολιορκίας και της λιμοκτονίας που έχει στόχο να «σπάσει» τον Παλαιστινιακό λαό και να τερματίσει τα αιτήματα και τον αγώνα μας για τα δικαιώματά μας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και, ειδικότερα, σύμφωνα με το ψήφισμα 194 του ΟΗΕ.

Σχεδόν έξι δεκαετίες καθημερινών δεινών των Παλαιστινίων προσφύγων συνιστούν έκφραση των εγκλημάτων και των ενεργειών εξευτελισμού που διαπράττονται από τις κυρίαρχες δυνάμεις στηρίζοντας την επιθετικότητα και τα εγκλήματα του Ισραήλ, αντανακλούν έλλειψη ανθρώπινης συμπόνιας και σεβασμού για τις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Ηνωμένων Εθνών που ισχύουν για τον Παλαιστινιακό λαό ο οποίος υφίσταται την κατοχή και τη μεταφορά πληθυσμών. Η πολιτική της UNRWA καθοδηγείται από το στόχο της μείωσης των υποχρεώσεών της προς τους Παλαιστινίους πρόσφυγες και την αποφυγή των ευθυνών που της ανατέθηκαν αρχικά.

Η Ισραηλινή πολιτική της επίθεσης και της μόνιμης πίεσης εις βάρος των Παλαιστινίων προσφύγων στους καταυλισμούς τους, που αποτελούν ζώσα μαρτυρία της ιστορικής αδικίας και της στέρησης θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, έχει στόχο να σπρώξει τον Παλαιστινιακό λαό μας σε πολιτικά σχέδια που δεν πληρούν τις βασικές αρχές του διεθνούς δικαίου και των ψηφισμάτων και στην αποδοχή ενός «προκαταρκτικού κράτους χωρίς σύνορα», χωρίς εθνική κυριαρχία και χωρίς την Ιερουσαλήμ, ενώ οι παράνομοι Εβραϊκοί εποικισμοί συζητούνται ως πιθανό αντάλλαγμα έναντι του δικαιώματος των Παλαιστινίων προσφύγων να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Στην επέτειο της εθνοκάθαρσης του λαού μας από την πατρίδα του, έχουμε συνείδηση του φάσματος των κινδύνων που αντιμετωπίζει το πιο σημαντικό για μας ζήτημα, το ζήτημα των Παλαιστινίων προσφύγων στην πατρίδα και στην εξορία.

Για το λόγο αυτό διαβεβαιώνουμε:

Την καθολική μας άρνηση και την αποφασιστικότητα μας να αντιπαλέψουμε όλες τις «πρωτοβουλίες», είτε Παλαιστινιακές, είτε Αραβικές είτε διεθνείς που δεν εγγυώνται ξεκάθαρα το δικαίωμα των Παλαιστινίων προσφύγων να επιστρέψουν στα σπίτια τους και το δικαίωμα της αποκατάστασης της περιουσίας τους σύμφωνα με το Ψήφισμα 194 του ΟΗΕ.

Την αναγκαιότητα να αρθούν οι εξευτελιστικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στον Παλαιστινιακό λαό, πρώτα απ’ όλα επαναβεβαιώνοντας τη δέσμευση των Αραβικών κρατών απέναντι στις υποχρεώσεις τους απέναντι στον Παλαιστινιακό λαό και απέχοντας από πρωτοβουλίες και συμφωνίες που προωθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Την συλλήβδην απόρριψη των προτάσεων που προωθεί ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, επειδή αρνούνται τα εθνικά δίκαια του Παλαιστινιακού λαού σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, ειδικά το δικαίωμα των Παλαιστινίων προσφύγων να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Το αίτημά μας προς την UNRWA να επαναβεβαιώσει τις δεσμεύσεις της αναφορικά με την υποχρέωση να παρέχει υπηρεσίες που διασφαλίζουν ένα επαρκές επίπεδο διαβίωσης στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες.

Την αναγκαιότητα να επανενεργοποιηθεί το Τμήμα για τα Ζητήματα των Προσφύγων της ΟΑΠ και να αναπτύξει την ικανότητά του να ασκεί αποτελεσματικό ρόλο για την προστασία του λαού μας στην πατρίδα και στην εξορία.

Την αναγκαιότητα για άμεση παρέμβαση εκ μέρους της Λίγκας των Αραβικών Κρατών και των Ηνωμένων Εθνών για την προστασία των Παλαιστινίων στο Ιράκ, με σκοπό να αποφευχθούν περαιτέρω σφαγές που διαπράττονται σε συμπαιγνία με την Ιρακινή κυβέρνηση και τη σιωπή των γειτονικών χωρών υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Εκείνοι που αρνούνται το δικαίωμα της επιστροφής στην πατρίδα δεν είναι ανάμεσά μας!

Εθνική Επιτροπή για την Επέτειο της Νάκμπα

Παλαιστίνη, 15 Μαΐου 2007

Δευτέρα 14 Μαΐου 2007

Ανταπόκριση από τη Χεβρόνα

Ανταπόκριση του συναγωνιστή Γ. από τη Χεβρόνα γραμμένη το Σάββατο 12 Μαΐου 2007

[Σορρυ που γράφω με καθυστέρηση αλλά μόλις απόψε δούλεψε το ίντερνετ στο σπίτι μας στη Χεβρόνα] Όλα τα Σάββατα στη συνοικία Τελ Ρουμέιντα της Χεβρόνας είναι δύσκολα αλλά ακόμα πιο δύσκολα είναι όταν οι ισραηλινοί έποικοι έχουν γιορτή... http://www.palsolidarity.org/main/2007/05/05/stones-and-pipe/ «Ευτυχώς» οι έποικοι αυτή τη φορά περιορίστηκαν στο να ξεσπάσουν επάνω μας. [Ο επίλογος: Την Κυριακή πήγαμε στην Αστυνομία μαζί με την Γερμανίδα. Αφού περιμέναμε μιάμιση ώρα έξω από το αστυνομικό τμήμα τελικά μας άφησαν να μπούμε μέσα και να κάνουμε ξεχωριστές καταγγελίες. Η αστυνομικός είπε πως θα έψαχνε να βρει εάν υπήρχε αναφορά των αστυνομικών της προηγούμενης ημέρας και ότι γενικά θα μας ειδοποιήσουν... Μέχρι σήμερα κανένα νεότερο. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν τελειώσαμε μετά από περίπου 4 ώρες, έξω από το αστυνομικό τμήμα, μέσα στον καύσωνα, ακόμα περίμεναν κάποιοι από τους Παλαιστινίους που είχαμε δει το πρωί...] Κατά τα άλλα συνεχίζουμε να “περιπολούμε” στους δρόμους τις γειτονιάς Τελ Ρουμειντα στη Χεβρόνα, προσπαθώντας να αποτρέψουμε ή τουλάχιστον να καταγράψουμε τις επιθέσεις των εποίκων εναντίον των Παλαιστινίων. Ταυτόχρονα συνεχίζουμε να διαμαρτυρόμαστε στα διάφορα τσεκ-πόιντς για την καθημερινή ταλαιπωρία και εξευτελισμό των Παλαιστινίων. Τις τελευταίες μέρες επεκτείναμε την δραστηριότητα αυτή στα τσεκ-ποιντς γύρω από το Τέμενος του Ιμπραήμ (το Ναό του Αβραάμ που είναι μισός τέμενος και μισός Συναγωγή) . Την Παρασκευή 4/5 είχα πάει σε διαδήλωση ενάντια στο Τείχος, κοντά στο χωριό Ουμ Σαλαμούνα. Αρκετοί οι δημοσιογράφοι. Στην πρώτη γραμμή ο υπουργός πληροφόρησης Μουσταφά Μπαργούτι καθώς και ο κυβερνήτης της Βηθλεέμ Σαλάχ Αλτααμάρι (από Φατάχ) τον οποίο είχαμε συναντήσει πέρυσι (στην αποστολή με Αγγελική-Γεωργία-Περικλή). Κάποιος κόσμος με πορτοκαλί σημαίες του κόμματος του Μπαργούτι και πάρα πολλοί με σημαίες της αντίστοιχης ΓΣΕΕ. Η διαδήλωση ήταν εντελώς ειρηνική αλλά σε κάποιο σημείο μπλοκαρίστηκε από τους στρατιώτες. Έγιναν σπρωξίματα, απειλήθηκε σύλληψη ενός Παλαιστινίου, οι διεθνείς προσπαθήσαμε να την αποτρέψουμε με αποτέλεσμα οι φαντάροι να με σέρνουν για κάμποσα μέτρα στα χώματα και τις πέτρες. Τελικά Παλαιστίνιοι και μια φίλη Αγγλίδα απέτρεψαν τη δική μου σύλληψη και τα μικροεπεισόδια έλαβαν τέλος χωρίς καμία σύλληψη. Εντυπωσιακά τα πιτσιρίκια στην πρώτη γραμμή ενάντια στους φαντάρους. Δεν φοβούνται τίποτα. Λογικά οι διαδηλώσεις σε αυτήν την περιοχή θα συνεχίζονται κάθε Παρασκευή όπως στο Μπιλίν.

Χτες, Παρασκευή 11/5 ευτυχώς ΔΕΝ πήγα στο Μπιλίν όπου πάλι έγινε χαμός. Πήγα σε ένα από τα νοτιότερα χωριά της Δυτικής Όχθης, το Αλ Ταουάνι ή κάπως έτσι. Εκεί χάνουν τη γη τους από κάποιους εποίκους. Ευτυχώς όλα εξελίχθηκαν ομαλά. Συγκεντρώθηκαν μόνο 4-5 έποικοι, οι δύο από αυτούς οπλισμένοι, να εμποδίσουν μια συγκέντρωση 50 και πλέον ατόμων (ντόπιοι, Ισραηλινοί και κάποιοι διεθνείς). Τελικά κατά έναν περίεργο τρόπο επιτεύχθηκε μια μικρή νίκη. Ο στρατός κήρυξε (προφανώς προσωρινά) τη διαφιλονικούμενη περιοχή «κλειστή», έδιωξε εποίκους και διεθνείς και για πρώτη ίσως φορά εδώ και πολύ καιρό οι ντόπιοι κατάφεραν να βρεθούν ανενόχλητοι στη γη τους.

Σήμερα Σάββατο στη Χεβρώνα τα πράγματα προς το παρόν είναι ήσυχα. με συντροφικούς χαιρετισμούς... Γ.

Πέμπτη 10 Μαΐου 2007

Παγκόσμια Τράπεζα: Περιορισμένη πρόσβαση των Παλαιστινίων σε περισσότερο από το 50% της Δυτικής Όχθης

Πηγή: www.worldbank.org/ps

Νέα έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρει ότι η προβληματική παλαιστινιακή οικονομία δεν θα συνέλθει εκτός και αν το Ισραήλ διαλύσει το δίκτυο φυσικών και διοικητικών εμποδίων ενάντια στην κίνηση των Παλαιστινίων στη Δυτική Όχθη. Ορισμένα στοιχεία της έκθεσης:

-

Από το Νοέμβριο του 2005 που το Ισραήλ υπέγραψε συμφωνία για τη βελτίωση της κίνησης και της πρόσβασης των Παλαιστινίων, ουσιαστικά οι περιορισμοί και τα εμπόδια εντάθηκαν. Μετά τη συμφωνία ο αριθμός των φυσικών εμποδίων στη Δυτική Όχθη αυξήθηκε κατά 44% φτάνοντας τα 547.

-

Το σύστημα αδειών του Ισραήλ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ελέγξει την κίνηση των Παλαιστινίων κατοίκων έξω από την περιφέρεια κατοικίας τους και να εμποδίσει την πρόσβαση σε πάνω από το 50% της Δυτικής Όχθης. Το νούμερο αυτό προκύπτει από τη θεώρηση της Δυτικής Όχθης και της Ανατολικής Ιερουσαλήμ ως μίας ενιαίας ενότητας σε συμφωνία με την άρνηση της διεθνούς κοινότητας να αποδεχτεί την προσάρτηση του ανατολικού τομέα της πόλης.

-

Τα φυσικά και διοικητικά εμπόδια έχουν χωρίσει τη Δυτική Όχθη σε 10 θύλακες και οι Παλαιστίνιοι πρέπει να κινούνται μεταξύ αυτών μέσα από τσεκ πόιντ (σημεία ελέγχου).

-

Περίπου 250.000 Ισραηλινοί ζουν σε 121 εποικισμούς στη Δυτική Όχθη ή σχεδόν οι διπλάσιοι των 126.900 που ζούσαν εκεί το 1994 την περίοδο των ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστινίων. Μεταξύ 2001-2005 ο πληθυσμός των εποίκων αυξάνονταν κατά 5,5% κάθε χρόνο, ενώ ο πληθυσμός μέσα στο Ισραήλ αυξάνεται κατά 1,8% ετησίως.

-

Οι οικοδομημένες περιοχές των εβραϊκών εποικισμών καλύπτουν περίπου το 3% και τα δημοτικά σύνορα ένα επιπλέον 6%. Οι περιοχές «τοπικής δικαιοδοσίας» των εποικισμών είναι ευρύτερες από τα σύνορα και συμπεριλαμβάνουν αγροτικές και βιομηχανικές περιοχές και χώρους για περαιτέρω επέκταση.

-

Η ισραηλινή ομάδα παρακολούθησης των εποικισμών Ειρήνη Τώρα (Peace Now), παραθέτοντας επίσημα κυβερνητικά νούμερα, υπολογίζει ότι περίπου το ένα τρίτο των εδαφών που περιλαμβάνεται στη δικαιοδοσία των εποικισμών είναι ιδιοκτησία Παλαιστινίων.

-

Το διαχωριστικό τείχος του Ισραήλ κόβει 8,5% της Δυτικής Όχθης. Αυτή η περιοχή, που ανακηρύχθηκε «κλειστή ζώνη» από το Ισραήλ και υπέπεσε σε αυστηρό καθεστώς αδειών, είναι τόπος κατοικίας περίπου 50.000 Παλαιστινίων σε 38 χωριά και πόλεις.

Κοινή προσπάθεια στη Γάζα για την καταστολή της βίας και της ανομίας

Πηγή: BBC

Εκατοντάδες μέλη ένοπλων ομάδων προερχόμενων από αντιμαχόμενες πλευρές παρατάσσονται στους δρόμους της Γάζας. Αυτή τη φορά για την από κοινού καταπολέμηση της βίας και της ανομίας που έχει πλήξει την αποκλεισμένη περιοχή.

Οι μεταξύ τους συγκρούσεις το προηγούμενο διάστημα οδήγησαν 400 ανθρώπους στο θάνατο.

Στην επιχείρηση σύμφωνα με το Associated θα πάρουν μέρος 3.000 αστυνομικοί. Αξιωματούχος δήλωσε στο AFP (γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων) ότι οι μονάδες έχουν παραταχθεί στο βόρειο τμήμα της Γάζας σε εισόδους των πόλεων και σε κεντρικές οδικές αρτηρίες.

Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι το προσωπικό ασφαλείας ερευνά οχήματα που πλησιάζουν την πόλη της Γάζας και ζητάει από τους επιβαίνοντες να δείξουν τις ταυτότητές τους.

Ο ανώτατος ηγέτης της Φατάχ Nabil Shaath δήλωσε ότι «υπάρχει πλήρης συμφωνία» μεταξύ Φατάχ και Χαμάς. «Τις επόμενες 48 ώρες θα δούμε να ξεδιπλώνεται μια πλήρης επιχείρηση αντιμετώπισης της ανομίας στη Λωρίδα της Γάζας».

Δήλωσε ότι οι δυνάμεις της Φατάχ και της Χαμάς θα φοράνε τώρα την ίδια στολή της αστυνομίας και θα αναφέρονται στο υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο ανέλαβε ένας πολιτικά ανεξάρτητος υπουργός στην κυβέρνηση συνεργασίας.

Προηγούμενα υπήρχε διαφωνία σχετικά με το ποιος θα έχει τον έλεγχο των δυνάμεων ασφαλείας, η κυβέρνηση της Χαμάς ή ο Πρόεδρος Αμπάς.

Οι λεπτομέρειες της επιχείρησης στη Γάζα δεν ανακοινώθηκαν. Η πρώτη φάση θα διαρκέσει 100 μέρες και θα καλύψει την κυκλοφορία και την καταπολέμηση του εγκλήματος.

Η Γάζα βρίσκεται σε αναβρασμό από το καλοκαίρι του 2005, όταν αποχώρησαν οι ισραηλινές δυνάμεις. Οι διαμάχες μεταξύ των ένοπλων οργανώσεων, η εγκληματικότητα και η υψηλή ανεργία δεν επέτρεψαν στην περιοχή να λειτουργήσει φυσιολογικά, παράλληλα η ροή της εξωτερικής βοήθειας επλήγη από το δυτικό εμπάργκο.

Η Χαμάς απορρίπτει το σχέδιο ασφαλείας των ΗΠΑ

Πηγή: BBC, Associated Press

Η Χαμάς απέρριψε αμερικανικό σχέδιο βελτίωσης της ασφάλειας και ελάφρυνσης των περιορισμών κίνησης στα Παλαιστινιακά εδάφη. Το σχέδιο απαιτεί τη διάλυση ορισμένων τσεκ πόιντ στη Δυτική Όχθη με αντάλλαγμα τον τερματισμό της εξαπόλυσης ρουκετών εναντίον του Ισραήλ.

Το ισραηλινό κοινοβούλιο αναμένεται να συζητήσει την πρόταση την Κυριακή. Το σχέδιο έχει συγγράψει ο συντονιστής ασφάλειας των ΗΠΑ Maj Gen Keith Dayton, ο αμερικανός πρέσβης στο Ισραήλ Dick Jones και ο αμερικανός πρόξενος στην Ιερουσαλήμ Jacob Walles. Σύμφωνα με αναφορές εγκρίθηκε από την αμερικανίδα υπουργό Εξωτερικών Κοντολίζα Ράις που θα επισκεφθεί στην περιοχή στα μέσα Μαΐου.

Τα μέρη του σχεδίου συνοδεύονται από επιβεβλημένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Το κείμενο απαιτεί το Ισραήλ να εγκρίνει τις απαιτήσεις του Gen Dayton σχετικά με τον οπλισμό, τα πολεμοφόδια και τον εξοπλισμό για τις δυνάμεις ασφαλείας υπό τον έλεγχο του Προέδρου της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς.

Το Ισραήλ και η Παλαιστινιακή Αρχή οφείλουν να ιδρύσουν μέχρι την 1η Ιουλίου 2007 μια υπηρεσία αστικής συγκοινωνίας που θα λειτουργεί πέντε ημέρες της εβδομάδας μεταξύ του τσεκ πόιντ του Ερέτζ στα σύνορα Ισραήλ-Γάζας και του οδοφράγματος Tarqumiya στην είσοδο της Χεβρώνας στη Δυτική Όχθη.

Το Ισραήλ οφείλει να απομακρύνει συγκεκριμένα οδοφράγματα στη Δυτική Όχθη μέσα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.

Η Παλαιστινιακή Αρχή οφείλει να αναπτύξει ένα σχέδιο για τον τερματισμό της εκτόξευσης ρουκετών Κασάμ από τη Γάζα μέχρι τις 21 Ιουνίου 2007.

Οι παλαιστινιακές δυνάμεις υπό τον έλεγχο του Αμπάς οφείλουν να προβούν σε ενέργειες για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου όπλων στην περιοχή της Ράφα στο νότιο τμήμα της Γάζας σε συνεργασία με το Ισραήλ, επίσης μέχρι τις 21 Ιουνίου 2007.

Το σχέδιο ορίζει ότι οι παλαιστινιακές δυνάμεις ασφαλείας πρέπει να ενωθούν υπό την εξουσία του Αμπάς και του Μοχάμεντ Νταχλάν, του συμβούλου του για την εθνικής ασφάλεια, μέχρι τις 15 Ιούνη.

Τόσο το Ισραήλ όσο και οι Παλαιστίνιοι οφείλουν να επαναλειτουργήσουν το αρχηγείο συντονισμού και διασύνδεσης στη Δυτική Όχθη.

Τα περισσότερα σημεία του σχεδίου περιλαμβάνονταν στη συμφωνία του Νοεμβρίου του 2005 που προώθησε η Ράις μετά την αποχώρηση του Ισραήλ από τη Γάζα. Το νέο στοιχείο είναι βασικά ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος, έστω και μη δεσμευτικού εάν δεν το αποδεχτούν και οι δύο πλευρές.

Ο παλαιστίνιος διαπραγματευτής Σαέμπ Ερεκάτ δήλωσε ότι το κείμενο παρουσιάστηκε το Σάββατο στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΟΑΠ (Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης) και την Κυριακή ο Αμπάς θα ενημέρωνε τον πρωθυπουργό Ισμαήλ Χανίγιε.

Ο εκπρόσωπος της Χαμάς Fawzi Barhoum δήλωσε ότι το σχέδιο θα νομιμοποιούσε την κατοχή των Παλαιστινιακών εδαφών από το Ισραήλ και θα κατέστρεφε την αντίσταση εναντίον της.

Ο ηγέτης της Χαμάς Χαλέντ Μεσάλ δήλωσε ότι το Ισραήλ σχεδιάζει στρατιωτική επιχείρηση εναντίον των Παλαιστινίων. «Εμείς στη Χαμάς επίσης προετοιμαζόμαστε για μάχη και αναμένουμε καυτούς μήνες» δήλωσε και κάλεσε όλες τις παλαιστινιακές οργανώσεις «να προετοιμαστούν σοβαρά για σύγκρουση». Την Παρασκευή ο Μεσάλ σε διαδήλωση στη Συρία δήλωσε ότι οι Παλαιστίνιοι δεν πρόκειται να συμφωνήσουν στον τερματισμό της εξαπόλυσης ρουκετών. «Ορκίζομαι ότι πρόκειται για φάρσα … η εξίσωση τώρα έγινε: διάλυση των τσεκ πόιντ, με αντάλλαγμα την (εγκατάλειψη) της αντίστασης» είπε. Ο Ερεκάτ χαρακτήρισε τις δηλώσεις του πρόωρες.

Ο Μεσάλ και άλλοι ηγέτες της Χαμάς απειλούν με τρίτη Ιντιφάντα αν η διεθνής κοινότητα δεν άρει τις κυρώσεις εις βάρος της παλαιστινιακής κυβέρνησης που επιβλήθηκαν πέρυσι μετά την εκλογή της Χαμάς. Η κυβέρνηση συνεργασίας Χαμάς-Φατάχ δεν στάθηκε ικανή να άρει το εμπάργκο. Ο Αμπάς μετά την επιστροφή του από την περιοδεία του στην Ευρώπη αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι δεν σημειώθηκε καμία πρόοδος για την άρση των κυρώσεων.

Ενώνουν την Ανατολική Ιερουσαλήμ με εποικισμούς

Πηγή: Associated Press

Ο Δήμος της Ιερουσαλήμ προχωράει το σχέδιο οικοδόμησης τριών νέων εβραϊκών οικισμών στην Ανατολική Ιερουσαλήμ με σκοπό τη δημιουργία μιας συνεχούς λωρίδας εβραϊκών εποικισμών ανάμεσα στον ανατολικό τομέα της πόλης και σε δύο εποικιστικά συγκροτήματα της Δυτικής Όχθης.

Το σχέδιο οικοδόμησης περισσότερων από 20.000 διαμερισμάτων είναι βέβαιο ότι θα εξοργίσει τους Παλαιστινίους που αξιώνουν την Ανατολική Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του μελλοντικού κράτους. Και οι τρεις οικισμοί του σχεδίου βρίσκονται σε εδάφη που το Ισραήλ κατέλαβε στον πόλεμο του 1967, ο ένας προβλέπει την κατασκευή 500 διαμερισμάτων στην καρδιά μιας εξαιρετικά πυκνοκατοικημένης από Παλαιστινίους περιοχής της Ανατολικής Ιερουσαλήμ.

Η Haaretz αναφέρει ότι ο υπεύθυνος του σχεδίου και αναπληρωτής Δήμαρχος Yehoshua Pollak δήλωσε ότι έχει στόχο τη δημιουργία συνέχειας μεταξύ Ιερουσαλήμ και του εποικισμού Etzion στο νότο και του Beit El στο βορρά της πόλης. «Δεν υπάρχει Πράσινη Γραμμή στην πόλη» δήλωσε στην εφημερίδα. Η Πράσινη Γραμμή είναι το σύνορο που οριοθετεί τα κυρίαρχα ισραηλινά εδάφη.

Η απόφαση της επιτροπής σχεδιασμού θα πρέπει να εγκριθεί από μία σειρά υπηρεσιών, πράγμα που αναμένεται να πάρει χρόνο μεταξύ άλλων επειδή περιλαμβάνει περιοχές όπου μέχρι πρότινος απαγορευόταν η οικοδόμηση.

Πλαστική σφαίρα στο μάτι παιδιού

Την Κυριακή ο ισραηλινός στρατός έριξε πλαστικές σφαίρες σε ομάδα παιδιών που έριχνε πέτρες εναντίον του στον προσφυγικό καταυλισμό της Τζενίν στη Δυτική Όχθη. Τρία παιδιά τραυματίστηκαν από τα πυρά του στρατού ηλικίας 10, 12 και 13 ετών, το 13χρονο κορίτσι στα μάτια, κι ένας 18χρονος.

Οι πέτρες άρχισαν να πέφτουν όταν τα ισραηλινά τζιπ έμπαιναν στο στρατόπεδο για να συλλάβουν ένοπλο. Οι στρατιώτες απάντησαν με πλαστικές σφαίρες. Επιπλέον, αναφέρεται στην ανακοίνωση του στρατού, οι μονάδες είχαν δεχθεί πυρά και μία βόμβα κατά τη διάρκεια επιχείρησης συλλήψεων στη Τζενίν.

40 χρόνια μετά το 1967 – Μποϊκοτάζ στο Ισραήλ

Σύλλογος Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό ΙΝΤΙΦΑΝΤΑ

Δικτυακός τόπος: http://www.intifada.gr http://greece-palestine.blogspot.com

e-mail: victory@intifada.gr

40 χρόνια μετά το 1967 – Μποϊκοτάζ στο Ισραήλ

Στις 7:10 της 5ης Ιουνίου 1967 το Ισραήλ εξαπολύει αιφνιδιαστική επίθεση εναντίον της Αιγύπτου, της Ιορδανίας και της Συρίας. Μέσα σε λίγες ώρες η ισραηλινή αεροπορία καταστρέφει σχεδόν το σύνολο των αιγυπτιακών αεροπλάνων χωρίς αυτά να προλάβουν καν να απογειωθούν. Η καταστροφή της αιγυπτιακή αεροπορίας ανοίγει το δρόμο στην προέλαση του ισραηλινού στρατού. Τις επόμενες 6 μέρες, μέχρι και τη 10η Ιουνίου, το Ισραήλ θα συντρίψει τους αραβικούς στρατούς. Η επέμβαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και η επιβολή της εκεχειρίας θα βρει το Ισραήλ να έχει αποσπάσει τη Δυτική Όχθη του Ιορδάνη και την Ανατολική Ιερουσαλήμ από την Ιορδανία, τη Λωρίδα της Γάζας και τη Χερσόνησο του Σινά από την Αίγυπτο, και τα υψώματα του Γκολάν από τη Συρία. Εκατοντάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι ξαναπαίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς για δεύτερη φορά μετά το 1948, όταν με τον αραβοϊσραηλινό πόλεμο καταλήφθηκε τότε το 40% των παλαιστινιακών εδαφών.

Σαράντα χρόνια μετά το 1967 το μόνο που έχει αλλάξει είναι ότι μετά τη συμφωνία του Καμπ Ντέιβιντ μεταξύ Ισραήλ και Αιγύπτου (με την εγγύηση βέβαια των ΗΠΑ), ο ισραηλινός στρατός έχει αποχωρήσει από τη Χερσόνησο του Σινά.

Στη Λωρίδα της Γάζας, η αποχώρηση του ισραηλινού στρατού και των εποίκων, αν και δικαίως πιστώνεται στις νίκες της αντίστασης, έχει μετατρέψει την περιοχή σε ένα μεγάλο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Χωρίς έλεγχο των συνόρων και ελευθερία κινήσεως, έχοντας να αντιμετωπίσει τις συνεχείς ισραηλινές επιδρομές, ο λαός της Γάζας αφήνεται να αφανιστεί και να λιμοκτονήσει.

Σήμερα οι Παλαιστίνιοι εξακολουθούν να ζουν κάτω από τη βάρβαρη ισραηλινή κατοχή και η προσπάθεια εκδίωξής τους από τη Δυτική Όχθη συνεχίζεται αμείωτη. Η ανέγερση του Τείχους της Ντροπής και η συνεχής οικοδόμηση ισραηλινών εποικισμών, την κατακερματίζουν σε ένα αρχιπέλαγος θυλάκων και οδηγούν τους Παλαιστίνιους σε νέα προσφυγοποίηση. Παράλληλα, επιχειρείται η οριστική προσάρτηση της Ανατολικής Ιερουσαλήμ. Τα υψώματα του Γκολάν παραμένουν υπό ισραηλινή κατοχή, αλλά είναι η Συρία που εγκαλείται ως κράτος παρίας και τρομοκράτης.

Οι θεματοφύλακες του διεθνούς δικαίου τάσσονται αναφανδόν υπέρ της Παλαιστίνης, ψηφίσματα επί ψηφισμάτων καλούν το Ισραήλ να επιστρέψει στα σύνορα του 1967, να διαλύσει τους εποικισμούς, να σεβαστεί το δικαίωμα επιστροφής των προσφύγων στα πάτρια εδάφη τους και να κατεδαφίσει το παράνομο Τείχος. Στην πράξη, οι ίδιοι θεματοφύλακες δένουν χειροπόδαρα τον Παλαιστινιακό λαό και τον θυσιάζουν στο βωμό των αμερικανό-ισραηλινών συμφερόντων στην περιοχή.

Οι θεσμοί του ιμπεριαλισμού μπορεί να ανέχονται και να συδαυλίζουν την αδικία, οι λαοί του κόσμου όμως δεν ξεχνούν, δεν παραδίδονται και τιμούν την αλληλεγγύη τους προς τα καταπιεζόμενα και κατεχόμενα έθνη.

Το φετινό Μάιο και Ιούνιο καλούμε κάθε συλλογικότητα, δημοτική κίνηση, εργατικό σωματείο, φοιτητική παράταξη, κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο, να αναλάβει και να στηρίξει πρωτοβουλίες σε όλη την Ελλάδα που θα αναδεικνύουν, θα ενημερώνουν και θα βροντοφωνάζουν «Λευτεριά στην Παλαιστίνη – Μποϊκοτάζ στο Ισραήλ» και θα τιμούν την αταλάντευτη αντίσταση του ηρωικού Παλαιστινιακού λαού.

Καλούμε κάθε φορέα να υιοθετήσει με ψήφισμα την έκκληση της Παλαιστινιακής κοινωνίας για Μποϊκοτάζ, Κυρώσεις και Απόσυρση επενδύσεων (BDS) ενάντια στο Ισραήλ. Καλούμε κάθε άτομο ξεχωριστά να μην αγοράζει ισραηλινά προϊόντα – «Δεν αγοράζω 729» (ο κωδικός των ισραηλινών προϊόντων) - κι αυτό είναι ένα μικρό κάτι που μπορούν να το κάνουν όλοι.

Οι λαοί ενώθηκαν νικηφόρα μποϊκοτάροντας το καθεστώς απαρτχάιντ της Νοτίου Αφρικής. 40 χρόνια μετά το 1967, το ίδιο πρέπει να πράξουν και για την Παλαιστίνη.

Αθήνα, 10 Μαΐου 2007

Τηλέφωνα επικοινωνίας: Γιάννης Αλμπάνης – 6932576886 Γιώργος Τζαφέρης – 6974307864

40 years after 1967 – Boycott Israel

INTIFADA Solidarity Association

to the Palestinian People

Website: http://www.intifada.gr http://greece-palestine.blogspot.com

e-mail: victory@intifada.gr

40 years after 1967 – Boycott Israel

On 7:10 of the 5th June 1967 Israel unleashes an unannounced attack against Egypt, Jordan and Syria. Within a few hours the Israeli air force demolishes almost the entire Egyptian airplanes before they even manage to take off. The destruction of the Egyptian air force opens the road for the onward march of the Israeli army. The next 6 days, until the 10th of June, Israel will crush the Arab armies. The intervention of the Security Council of the United Nations and the diktat of the ceasefire will find Israel having annexed the West Bank of Jordan river and East Jerusalem from Jordan, the Gaza Strip and the Sinai Peninsula from Egypt, and the Golan Heights from Syria. Hundreds of thousands Palestinians are forced to become refugees for the second time after 1948, when in the Arab-Israeli war the 40% of the Palestinian land was occupied.

Forty years after 1967 the only thing that has changed is that after the Camp David agreement between Israel and Egypt (guaranteed by the USA of course), the Israeli army has withdrawn from the Sinai Peninsula.

In the Gaza Strip, the withdrawal of the Israeli army and the settlers, though is righteously granted to the victories of the resistance, has turned the area in one vast concentration camp. Without having the control of the borders and freedom of movement, in the face of constant Israeli raids, the people of Gaza are condemned to annihilation and starvation.

Today the Palestinians still live under the barbarian Israeli occupation and the exertion of their expulsion from the West Bank continues on unrelentingly. The construction of the Wall of Shame and the perpetual expansion of the Israeli settlements are fragmenting it into an archipelago of Bantustans and drive the Palestinians into a new refugee wave. At the same time the final annexation of East Jerusalem is attempted. The Golan Heights are still under the Israeli occupation, but it is Syria that is reproached as a pariah state and as a terrorist.

The depositaries of the international law are demonstrably in the Palestinian side, plethora of resolutions call Israel to withdraw to the 1967 borders, to dismantle the settlements, to respect the right of return for the refugees in their homeland and to demolish the illegal Wall. In the ground, the same depositaries hobble the Palestinian people and sacrifice it to the altar of the American-Israeli interests in the region.

The institutions of imperialism may forbear and spark injustice, but the peoples of the world do not forget, do not surrender and do honor their solidarity to the oppressed and occupied nations.

This May and June we urge every association, local group, union of workers, student association, every thinking human being, to undertake and support initiatives all over Greece that will highlight, educate and cry “Freedom to Palestine – Boycott Israel” and will honor the steadfast resistance of the heroic Palestinian people.

We urge every entity to adopt in its resolution the call of the Palestinian society for Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) against Israel. We call every person separately not to buy Israeli products –“I don’t buy 729” (the initial barcode for the Israeli products) – and that is a small something everyone can do.

The peoples were victoriously united in the boycott against the Apartheid regime of South Africa. 40 years after 1967, they should do the same for Palestine.

Athens, 10 May 2007

Communication:

Giannis Albanis – 6932576886

Giorgos Tzaferis – 6974307864

Παρασκευή 4 Μαΐου 2007

Επίσκεψη εκπροσώπων ευρωπαϊκών συνδικάτων στη Γενική Ομοσπονδία Εργατών της Παλαιστίνης

Πηγή: http://www.imemc.org

Ο Shaher Saad, γενικός γραμματέας της Γενική Ομοσπονδία Εργατών της Παλαιστίνης δήλωσε ότι απεσταλμένοι από εργατικά σωματεία του Βελγίου, της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Νορβηγίας επισκέφθηκαν την ομοσπονδία.

Τους ενημέρωσαν για τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι λόγω των ισραηλινών περιορισμών και μπλόκων και τους πληροφόρησαν ότι οι απώλειες κυμαίνονται στο 1 δις 850 εκ. δολάρια λόγω αυτών των παραβιάσεων, των εισβολών και των αποκλεισμών.

Λόγω της ανεργίας και της φτώχειας 38.000 εργάτες εγκατέλειψαν τα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη. Το ποσοστό ανεργίας έχει φτάσει το 42% και το επίπεδο φτώχειας βρίσκεται στο 54%.

Ο Saad ευχαρίστησε τις αντιπροσωπείες για την επίσκεψή τους στα Παλαιστινιακά εδάφη και την μαρτυρία τους των απάνθρωπων συνθηκών που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι. Οι απεσταλμένοι είδαν με τα μάτια τους τη βάρβαρη ισραηλινή στρατιωτική απάντηση σε μια διαδήλωση που οργάνωσαν οι εργαζόμενοι την 1η Μάη στο τσεκ πόιντ της Καλάντια, κοντά στη Ραμάλα. Ζήτησε από τις αντιπροσωπείες να μεταφέρουν τις εικόνες αυτές στις χώρες τους, στο λαό και στις κυβερνήσεις τους.

Η αντιπροσωπεία εξέφρασε την αλληλεγγύη της προς τους εργαζόμενους και τον Παλαιστινιακό λαό και δήλωσε ότι η Ισραηλινή κατοχή των Παλαιστινιακών εδαφών πρέπει να τερματιστεί και ότι οι Παλαιστίνιοι πρέπει να απολάβουν τα νόμιμα δικαιώματά τους της απελευθέρωσης και της ανεξαρτησίας.

Η ΕΕ συμφωνεί να συντονίσει τις πληρωμές των Παλαιστινίων υπαλλήλων

Η ΕΕ και ο παλαιστίνιους υπουργός Οικονομικών Δρ. Salaam Fayyad συμφώνησαν να ξεκινήσει η ΕΕ τη συντονισμένη και τακτική καταβολή των μισθών των υπαλλήλων της Παλαιστινιακής κυβέρνησης την ίδια ημέρα κάθε μήνα ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Σύμφωνα με παλαιστινιακές πηγές οι πληρωμές αναμένεται να ξεκινήσουν τις επόμενες μέρες.

Το εμπάργκο διάρκειας ενός έτους εναντίον της Παλαιστινιακής κυβέρνησης κατέστησε ανέφικτη την καταβολή των μισθών.

Η ΕΕ ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα ότι η οικονομική βοήθεια θα εξακολουθήσει να παρακάμπτει την κυβέρνηση και να διανέμεται μέσω του Προέδρου Μαχμούντ Αμπάς.

Η Ένωση Παλαιστινίων Εργαζομένων απείλησε με απεργία διαρκείας, όπως την περσινή, αν η κυβέρνηση δεν καταβάλει τους μισθούς και απαίτησε την πληρωμή ολόκληρου του μισθού μαζί με τους προηγούμενους.

Το ποσό που θα καταβάλει η ΕΕ για κάθε δικαιούχο είναι περίπου 370 δολάρια και θα συμπληρώνεται από ξεχωριστή πληρωμή του υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz. Επίσης αξιωματούχος της ΕΕ δήλωσε ότι μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί στην Παλαιστινιακή Αρχή 28,57 εκ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο ένα τέταρτο των μηνιαίων μισθών της Αρχής που είναι 115 εκ. δολάρια.

Οι υπάλληλοι της παλαιστινιακής κυβέρνησης έχουν να πληρωθούν το ακέραιο του μισθού τους από το Μάρτιο του 2006, τους καταβλήθηκαν κάποια ποσά μέσω του γραφείου του Προέδρου, αλλά οι πληρωμές αυτές δεν ήταν τακτικές, ούτε ικανοποιητικές.

Εβδομαδιαία Έκθεση των Ισραηλινών Παραβιάσεων στα Κατεχόμενα

26 Απριλίου – 2 Μαΐου 2007

Από http://www.pchrgaza.org

Περίληψη

-Ένας Παλαιστίνιος πολίτης κι ένα μέλος της Προεδρικής φρουράς σκοτώθηκαν από τον ΙΣΚ (=Ισραηλινός Στρατός Κατοχής) στη Λωρίδα της Γάζας και τη Δυτική Όχθη αντίστοιχα.

-3 Παλαιστίνιοι τραυματίστηκαν από πυρά του ΙΣΚ.

-Ένας γάλλος αγωνιστής αλληλεγγύης τραυματίστηκε από πυρά του ΙΣΚ στο χωριό Μπιλίν, δυτικά της Ραμάλα.

-Ο ΙΣΚ πραγματοποίησε 28 επιδρομές σε παλαιστινιακές κοινότητες στη Δυτική Όχθη.

-Ο ΙΣΚ συνέλαβε 55 Παλαιστίνιους πολίτες, μεταξύ αυτών 6 παιδιά και μία γυναίκα. Ο αριθμός των συλληφθέντων από την έναρξη του 2007 είναι πλέον 1.062.

-Ο ΙΣΚ συνέλαβε έναν Παλαιστίνιο πολίτη στη Λωρίδα της Γάζας.

-Ο ΙΣΚ εξακολούθησε τον καθολικό αποκλεισμό των Κατεχόμενων Παλαιστινιακών Εδαφών. Απέκλεισε τη Λωρίδα της Γάζας από τον υπόλοιπο κόσμο. Για 10ο συνεχή μήνα οι ψαράδες της Γάζας απαγορεύεται να απλώσουν τα δίχτυα τους.

-Ο ΙΣΚ τοποθέτησε διάφορα τσεκ πόιντ και συνοριακά περάσματα στη Δυτική Όχθη στα οποία συνέλαβε 13 Παλαιστίνιους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων 2 παιδιών.

-Ο ΙΣΚ εξακολούθησε την αρπαγή παλαιστινιακής γης για την κατασκευή του Τείχους της Προσάρτησης στη Δυτική Όχθη.

-Ο ΙΣΚ συνέχισε τη δραστηριότητα των εποικισμών στη Δυτική Όχθη.

-Οι Ισραηλινοί έποικοι εξακολουθούν να καταλαμβάνουν οικία στη Χεβρώνα για 6η συνεχή εβδομάδα.

-Οι Ισραηλινοί έποικοι επιτέθηκαν σε οικογένεια στη Χεβρώνα. Έποικος από το Kiryat Arba” άνοιξε πυρ εναντίον σπιτιού απέναντι από τον εποικισμό. Λίγο αργότερα ο ΙΣΚ εισέβαλε στο σπίτι, έδειρε τα μέλη της οικογένειας και συνέλαβε δύο από αυτά επειδή δεν έμειναν αδρανείς ενώπιον του εποίκου που τους επιτέθηκε.

Τετάρτη 2 Μαΐου 2007

Ο Βανούνου ενδέχεται να ξαναμπεί φυλακή

Πηγές: Associated Press, Alternative Information Center

Ο Μόρντεχαϊ Βανούνου καταδικάστηκε τη Δευτέρα από ισραηλινό δικαστήριο για την παραβίαση της διαταγής να μην έρχεται σε επικοινωνία με αλλοδαπούς, καθώς και την απόπειρά του να φύγει από την Ιερουσαλήμ με κατεύθυνση προς τη Βηθλεέμ. Η ποινή που θα καθοριστεί μέσα σε δύο μήνες, μπορεί να σημαίνει και έξι μήνες στη φυλακή.

Ο πρώην τεχνικός του πυρηνικού εργοστασίου της Ντιμόνα πέρασε 18 χρόνια στη φυλακή για την παροχή πληροφοριών στους Sunday Times του Λονδίνου το 1986 σχετικά με το πρόγραμμα ατομικής ενέργειας του Ισραήλ. Το δημοσίευμα οδήγησε τους ειδικούς στο συμπέρασμα ότι το Ισραήλ διαθέτει το 6ο μεγαλύτερο στον κόσμο πυρηνικό οπλοστάσιο με εκατοντάδες πυρηνικές κεφαλές. Το Ισραήλ ουδέποτε αρνήθηκε ή επιβεβαίωσε τις πληροφορίες.

Όταν αποφυλακίσθηκε το 2004 του απαγόρευσαν να φύγει από τη χώρα και να συνομιλεί με αλλοδαπούς, επειδή σύμφωνα με τις ισραηλινές αρχές εξακολουθούσε να είναι σε θέση να αποκαλύψει απόρρητες πληροφορίες.

Βγαίνοντας από το δικαστήριο ο Βανούνου δήλωσε ότι η ετυμηγορία απέδειξε ότι «το Ισραήλ δεν είναι δημοκρατία» και ότι βρίσκεται ακόμη υπό τη Βρετανική Αρμοστεία καθώς ο νόμος τον οποίο καταδικάστηκε ότι παραβίασε είναι νόμος της Αρμοστείας. «Ίσως πρέπει να απευθυνθώ στη Βασίλισσα ή στον Τόνι Μπλερ για δικαιοσύνη» είπε προσθέτοντας ότι η απόφαση συνιστά απόδειξη ότι το Ισραήλ διαθέτει πυρηνικά όπλα και παρακάλεσε να του επιτραπεί να εγκαταλείψει τη χώρα.

Ο δικηγόρος Μάικλ Στράους που μαζί με τον Αβιγκντορ Φέλντμαν εκπροσωπεί τον Βανούνου δήλωσε ότι «αυτή η απόφαση καταδικάζει ένα άτομο επειδή ήρθε σε επικοινωνία με άλλους ανθρώπους – άσχετα με το περιεχόμενο της συνομιλίας τους- απλά για την επικοινωνία και αυτό είναι απαράδεκτο για μια φιλελεύθερη δημοκρατία».

Ανοικτή Επιστολή στον Άζμι Μπισάρα από τον Τζουλιάνο Μερ Καμίς

Πηγή: Alternative Information Center

Κυριακή 29/4/2007

Άζμι, Αδερφέ μου,

Είχες καταλάβει τι ερχόταν – οι δυνάμεις ασφαλείας σε συνεργασία με το δικαστικό σύστημα του Ισραήλ αποφάσισαν να λάβουν μέτρα εναντίον, αυτού που αποκαλούν «στρατηγική απειλή», των Παλαιστινίων κατοίκων του Ισραήλ και να ξεμπερδεύουν με τους ηγέτες τους. Θέλουν να μας γυρίσουν στις μέρες του στρατιωτικού νόμου – στο φόβο, στις άδειες, στα σκοτεινά κελιά των δυνάμεων ασφαλείας, στην εποχή κατά την οποία μόνο οι συνεργάτες μπορούσαν να διεκδικήσουν τουλάχιστον κάποια από τα δικαιώματά τους.

Μέσα στα σύνορα του 1967, το Ισραήλ δεν έκανε ακόμη χρήση των μεθόδων που εφαρμόζει τώρα στα κατεχόμενα εδάφη. Δεν εκτελούσε ανθρώπους χωρίς δίκη, δεν προέβαινε σε μαζικές συλλήψεις, δεν προκαλούσε λιμοκτονία, ή δεν κατέστρεφε τις υποδομές. Τώρα, ως «η μοναδική δημοκρατία στη Μέση Ανατολή», το Ισραήλ ισχυρίζεται ότι ενεργεί με δίκαια και νόμιμα μέσα.

Αλλά «ο νόμος» είναι οι δυνάμεις ασφαλείας και η αστυνομία, οι νομικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης και το δικαστικό σύστημα είναι μόνιμοι υπάλληλοί του. Η ποινή σου αποφασίστηκε πριν ακόμη απαγγελθούν οι κατηγορίες εναντίον σου και δεν έχεις κανένα τρόπο να αποδείξεις την αθωότητά σου μπροστά σ’ αυτούς τους εγκληματίες πολέμου. Μιλάνε μια γλώσσα διαφορετική από τη δική μας – στα μάτια τους όποιος είναι εναντίον του πολέμου και προσδοκά την ειρηνική συνύπαρξη των δύο εθνών καταχωρείται ως εγκληματίας και διώκεται. Δεν μπορείς να διεξάγεις πολιτικό αγώνα από το έδρανο του μάρτυρα. Δεν θα σου επιτρέψουν να επιμείνεις ότι αγωνίζεσαι και για τα δύο έθνη. Στα δικαστήρια του αστυνομοκρατούμενου κράτους θα δέσουν μια θηλιά γύρω απ’ το λαιμό σου.

Η αγωνιώδης αποτυχία του Ισραηλινού Στρατού εναντίον της Λιβανικής Αντίστασης τους τρελαίνει. Μπροστά σε ένα τόσο ηττημένο και στυγερό καθεστώς πρέπει να ενεργήσουμε σοφά, έξυπνα. Τέλος πάντων, είναι πιο σώφρον για έναν αγωνιστή της ελευθερίας που έχει αποκοπεί από μια στρατιωτική μονάδα να αποσυρθεί, ή να το σκάσει, και να περιμένει σε πιο κατάλληλες στιγμές να ανταποδώσει τα πυρά – κι εδώ δε μιλάω για ζωντανά πυρά, αλλά για τα «πυρά» των ιδεών και του γραπτού λόγου.

Άζμι αδελφέ μου – ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ. Οι τρομοκρατημένοι διοικητές και οι στρατιώτες τους φοβούνται. Τους συναντώ συχνά στον Προσφυγικό Καταυλισμό της Τζενίν όπου πυροβολούν παιδιά που τολμούν να ρίξουν ένα βλέμμα από ένα παράθυρο ή από μια γωνιά του δρόμου.

Προφανώς αντιπροσωπεύεις μια «στρατηγική απειλή» για το «Εβραϊκό Κράτος». Φαίνεται ότι το όραμά σου για ένα «κράτος για όλους τους πολίτες του» συνιστά απειλή για την ίδια την ύπαρξη του Ισραήλ, μια χώρα που δημιουργήθηκε διά της βίας, της εξουσίας και των διακρίσεων εις βάρος ενός άλλου έθνους. Οι ιδέες της ισότητας ή της συνύπαρξης που πρεσβεύει το Κόμμα Balad, στερούν από την κυβέρνηση του Ισραήλ τα κεντρικά ιδεολογήματα που χρησιμοποιεί για να δικαιολογήσει την ύπαρξή του – εξουσία, δεσποτισμός, διαχωρισμός, ρατσισμός, εμπόδια και τείχη.

Άζμι αδελφέ μου, δεν το έσκασες!

Έκανες πολύ έξυπνη χρήση των συνθηκών και των καταστάσεων και κατόρθωσες να ξεφύγεις από το εκτελεστικό απόσπασμα με το οποίο σ’ έφερνε αντιμέτωπο το «δικαστικό σύστημα». Σαν έμπειρος πολεμιστής απέφυγες τις σφαίρες των δυνάμεων ασφαλείας και μπήκες στην παρανομία. Και δεν έχει καμία σημασία αν πρόκειται για τις σπηλιές της Γαλιλαίας, του Κατάρ, του Ντουμπάι ή του Καΐρου.

Πολλοί θα σου ζητήσουν επειγόντως να επιστρέψεις. Πολλοί άλλοι θα χαρούν να σε δουν να σαπίζεις στα κελιά της αστυνομίας ασφάλειας. Θα υπάρξουν άλλοι που θα σε θυσίαζαν – το θάρρος σου συγκαλύπτει την απελπισία και το φόβο τους. Κάθε είδους λασπολόγοι θα ξεφυτρώσουν σαν μανιτάρια μετά τη βροχή, επιμένοντας ότι οι ηγέτες δεν εγκαταλείπουν το ποίμνιό τους. Θα σε αποκαλέσουν δειλό και πολλά άλλα πράγματα. Αγνόησε όλα τα σχόλιά τους σχετικά με το «θάρρος και τη θυσία». Μην ακούς τους πολιτικούς σου αντιπάλους στην πατρίδα, που θα ζητήσουν τον απαγχονισμό σου στην κεντρική πλατεία. Συνέχισε τον αγώνα σου από το εξωτερικό, όπως τόσοι άλλοι επιφανείς. Τι είναι η εξορία αν όχι θυσία!

Και να είσαι σίγουρος – θα έρθει η μέρα που θα μπορείς να γυρίσεις πάνω στους ώμους των συντρόφων σου.

Πάντοτε επαινούσαμε τους μαχητές της ελευθερίας που κατάφερναν να το σκάσουν από τα μπουντρούμια των δυνάμεων ασφαλείας. Χαιρόμαστε όταν οι αντάρτες απελευθερώνονται από τους συντρόφους τους από τα σίδερα της φυλακής. Χειροκροτάμε τις επιτυχίες σου σ’ αυτή την κυβέρνηση μαριονέτα και στην αποκάλυψη του αληθινού της προσώπου.

Δεν δραπέτευσες από τη σύλληψη. Απέφυγες να εκτελεστείς χωρίς δίκη – «στοχευμένη εξουδετέρωση» στην τοπική αργκό. Ευλογημένος να σαι γι’ αυτό!

Δικός σου,

Juliano Mer Khamis

O Juliano Mer Khamis είναι σκηνοθέτης της ταινίας τα Παιδιά της Άρνα και Καλλιτεχνικός και Θεατρικός Διευθυντής του Θεάτρου της Ελευθερίας (www.thefreedomtheatre.org) στον προσφυγικό καταυλισμό της Τζενίν.